Hétfõ, 2018. április 23., 10.41

Hazugságot hazugsággal

Băsescu elnöki kampánya idején, de később is, inkoherens volt, kapkodott, nem mondta el a román népnek, amit ő már régóta tudott. Nevezetesen azt, hogy az ország komoly gazdasági gondokkal küzd. 

Nem mondta el, az elnökválasztási kampány alatt sem, és később sem, amikor már tarthatatlanná vált a helyzet, mert az IMF megbízottai megszorongatták az akkori kormányt. Băsescu habogott, hezitált, rosszul, zavarosan fogalmazott. Mindenkinek úgy tűnt, nem mond igazat, valamit elhallgat, halogat. Nincs szándékában kimondania az igazat: ahhoz, hogy az ország gazdasága visszanyerje egyensúlyát, fájdalmas, eleven húsba vágó intézkedéseket kell hozni.

A mai román kormány képviselői – beleértve a miniszterelnököt és a felfüggesztett Băsescut helyettesítő szenátusi elnököt – ezt hazugságnak, a román nép megalázásának tekintik.

Ponta nyílt levélben szólt a román választópolgárokhoz. Arról akarja meggyőzni a vasárnapi referendum szavazóit, hogy Băsescuék az Európai Unió vezetőinek hazudtak, hogy az országot becsmérelték, állampolgárait félrevezették. Mi több, el akarja hitetni velünk, hogy Barrosoéknak és az Európai Unió vezetőinek a PDL és az ország elnöke hazudott, rosszul tájékoztatta őket, és azt is, hogy Brüsszelben nem értelmezték a valóságnak megfelelően, mit követtek el Pontáék az elmúlt hetekben. Mintha azok ott, Európa fővárosában mind ignoránsak lennének, s Pontának kellene felvilágosítania, helyre tennie őket.

Nem hiszem, hogy minket, romániai magyarokat befolyásolhat a fent említett miniszterelnöki levél. Antonescu és Ponta nem mond igazat az ország polgárainak.

Ha ők sem teszik az ellenkezőjét annak, amivel Băsescut és a PDL vezetőségét vádolják, akkor nekünk sincs mit keresnünk a vasárnapi referendumon.

Hazugságot hazugsággal nem lehet gyógyítani.

Szóljon hozzá
CAPTCHA Image
Hozzászólt: zold prucsok / Vasárnap, 2012. július 29., 01.21 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Murvai ur, altalaban mas velemenyen vagyunk de most segitsek be onnek.
Velemenyem szerint az RMDSz lepaktalt ebben az ugyben - talan ennek az oka Ponta Mogye ujratargyalasarol valo kijelentese? - mert hogy maskent vegyem azt hogy mikor a kozvelemeny kutatasok azt jelzik hogy B bukik ~70%-al az RMDSz arra buzdit hogy szvazzunk lelkiismeretunk szerint!? Hisz vilagos hogy a szvazatok csak arra jok hogy meglegyen a minimum szavazatok szama es hogy a magyarok nem dontenek el majd semmit. Hat eppeg ennyire hulyenek neznek minket? Hisz a parlamentben ok is tartozkodtak arra utalva hogy nem a magyarok kell dontsenek a roman partok kozotti harcban, ahelyett hogy kialltak volna renduletlenul a jogallamisag es a demokracia mellett. Remelem egy ujabb lecke lesz szamukra...
Hozzászólt: piti / Szombat, 2012. július 28., 22.13 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

szavazónak: azért nem, mert pont a Viktor mondta, hogy nem akar beleavatkozni a romániai politikába de azt javasolja, hogy ne menjenek a magyarok szavazni. érti most már?
Hozzászólt: szavazó / Szombat, 2012. július 28., 12.09 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Ha Basescu el megy szavazni,akkor miért ne mehetnék el én is!
Hozzászólt: Murvai Miklós / Szombat, 2012. július 28., 11.30 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Kedves olvasó!
A demokrácia a többség diktatúrája. A nép "hallassa" szavát, ha tudja, hogy mit beszél, de ahhoz tudni is kell, hogy a mögött a kérdés mögött, amelyről kikérik a véleményét milyen igazi szándék lapul. Ha nem tudja, akkor szavazatával inkább ne fejtse ki a véleményét.
A szavazat milyenségét elsősorban a tények ismeretének kell meghatároznia. Az Rmdsz által ajánlott lelkiismeret szerinti szavazás veszélyes ajánlat mivel nem áll mellette egy átfogó nemzetpolitikai elemzés, ezért ez olyan "mosom kezeimet" hozzáállás, azaz utólag bármit bele lehet magyarázni.
Ha valaki bizonytalan, esetleg nem látja át, hogy szavazata milyenségével mikor árt legkevesebbet a magyar ügynek, akkor azt ajánlom, hogy ne menjen el szavazni.
De ez is t.képpen egyfajta vélemény-nyilvánitás.
U.i.
ma már a második részvételre , igennel való szavazásra buzditó SMS-t kaptam, de mindhéába!
Hozzászólt: laci / Szombat, 2012. július 28., 08.12 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Én úgy látom az egész menetet, akár csak évekkel ez előtt Magyar honban volt. Ugyanis ott is a balib a demokratikusan megválasztott vezetője helyébe be ültette gyurcsányt (csupa kis betűvel) akár most ahogy ponta került hatalomra. Aztán csináltak amit csináltak szét cincálták az országot. Ezért NEM MEGYEK szavazni én nem veszek részt ebben a törvénytelenségben még ha a nagy politika csinálja is. Ez nem azt jelenti mintha szeretném a tengerészt csak hogy ez van.
Hozzászólt: olvasó / Péntek, 2012. július 27., 19.57 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Egy dolgot még kifelejtettem. Azt papoljuk, hogy demokrácia le, demokrácia fel.. A demokráciának a lényege a nép szava. Hát hallassa a nép a szavát! Miért kell arra buzditani, hogy ne hallassa, hogy ne szavazzon. Hát szavazzon arra amit jónak itél. A magyarok pedig nagyon kell vigyázzanak ezzel a "ne szavazz" szlogennel, mert még megszokja a nép és majd akkor sem fog elmenni, ha pedig irtózatosan kéne....
Hozzászólt: olvasó / Péntek, 2012. július 27., 19.53 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

1.Igazat adok Murvai úrnak abban, hogy mindenki, igy a cikkiró is saját véleményét veti papirra. Mi hozzászólók is! Nem értem azt, hogy ezért miért kell a másikat lekommunistázni, lefasisztázni, le..igy meg úgy..
2.A kancsi nem távolitható el bármilyen eszközzel! Ha jogellenes lenne a mostani népszavazás, gondolják, hogy az alkotmánybiróság nem szólt volna bele??? Sajnálatosnak tartom, hogy a puccs szót használják (bár megértem, hisz politikai harc folyik itthon is, otthon is, meg nyugaton is).
3.Nem gondoltam volna, hogy a kancsi lesz sok hozzászólónak a példaképe..!Lelkük rajta!
4.Az a véleményem hogy Victor (nem az Orbán) is lassan a sülyesztőbe kerül, de nem a mostani politikai csata miatt, hanem a dolgozata miatt...Mindenki megfizet egyszer..!
5.Ami számomra a legnagyobb tanúlság: nem hittem volna soha, hogy a médiának ekkora hatalma van, hogy az embert hülyére tudja butítani. Én inkább ettől ijedek meg, mint attól, hogy holnap után marad-e vagy nem. Bármilyen eredmény születik is, NEKÜNK, A PORNÉPNEK ROSSZ LESZ.
Hozzászólt: pityu / Péntek, 2012. július 27., 19.47 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Nem szavazok!!!
Hozzászólt: mosómedve / Péntek, 2012. július 27., 16.44 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

NEM SZAVAZOK! A demokrácia nem írhatja felül a törvényességet, a laikusoknak a demokrácia eszközeivel nem lehet (lám, hogy mégis lehet az uszlásoknak!!!) törvénytelenségek sorozatát elkövetni (lásd MOGYE, COPY PASTE, stb) büntetlenül.Senki sem kérdőjelezi meg ahogyan az uslások megszerezték a parlamenti többséget (a kétharmadot...) a poltikai "migráció" nem téma ebben az országban - a kérdés MEKKORA a legitimitása ennek a bandának, akik politikai traszeizmusnak köszönhetően ragadták magukhoz a hatalmat? Nem kérdés mit fognak ezek művelni a továbbiakban...Az is biztos, hogy amennyiben marad Base, akkor bizony befellegzett a civilizált politizálásnak kormány és elnöki hivatal között. Végülis, panem et circenses - ez kell ebben az országban!
Hozzászólt: Murvai Miklos / Péntek, 2012. július 27., 15.49 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Tisztelt igennel szavazo, olvaso, stb!
Az önök beiräsa szerint a cel szentesiti az eszközt. Tehät, ha ma (jogosan ugyan) nem tetszik a kancsi, akkor bärmilyen eszközzel eltävolithato, ha holnap nem tetszik, hogy Mvhelyen magyar orvosi van, akkor azt is bärmilyen eszközzel el lehet törölni. Valakit zavar a Miko-vagyon visszaszolgältatäsa, akkor azert a jogosan eljärokat be lehet börtönözni. Mindezt, demokratikusan, a demokräcia neveben!Folytassam?
Nem värom el, hogy gondolkodäs nelkül bärki is rävakkantson, mint kutya a Holdra, mert fenyes, de azert jo volna gondolkodni mielött valaki belecsap a billentyuk közepebe.
Ami pedig a cikkirot illeti.
Böszörmenyi Zoltän, mint ujsägiro szignozza a cikket es nem a NYJ tulajdonosakent, tehät sajät magänvelemenyet mondja el es nem a tulajdonäban levö lap ältal kepviselt/kepviseltetett iränyvonalat tukmälja rä a nagyerdemüre. Müveivel/verseivel pedig a NyJ nem büszkelkedhetik, mivel azt nem ugy irja alä, mint a lap tulaja.
Erre joga van, akarcsak önöknek nem egyeterteni BZ ujsägiro ältal megfogalmazottakkal.
Kedves olvaso!
Nagyon egyszeru lenne, ha B/P lenne a tetje a vasärnapi nepszavazäsnak, de epp az a bibi, hogy tudva, vagy tudatlanul a demokracia eszközeinek mikenti hasznälatärol hoz döntest a nagyreszt politikailag neveletlen/elnevelt Romänia.
Tehät nem a kancsi politikai leteröl, hanem a demokräcia eszközei megengedhetö hasznälatärol szol a fäma.
Hozzászólt: pityu / Péntek, 2012. július 27., 15.19 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

A régió fenőtt magyarsága igenis nem tudja, hogy szavazzon.Egyrészt nem értik mi a fenének szavazunk már megint,mikor most szavaztunk,másrészt meg ki is az a Ponta? Merthogy falun rendes magyar ember magyar tévét néz.
Hozzászólt: kutya / Péntek, 2012. július 27., 13.03 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

IGAZ, IGAZ, mindkettő, az utolsó hozzászólások.
Hozzászólt: Opciók / Péntek, 2012. július 27., 12.32 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Egy regionális magyar nyelvű lap és annak a tulajdonosa legyen politikailag semleges, és ne borítsa el a lapját Basescut támogató sorozattal, olyanokkal melyek néha szappanopera, vagy- megrendelés - szintűek. A régió magyarsága felnőtt, ha elmegy tudja, hogy fog szavazni. Nehezen feledhető a régiós történet, és sok egyébb.
Hozzászólt: igennel szavazó / Péntek, 2012. július 27., 09.53 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

"inkoherens volt, kapkodott"
"habogott, hezitált, rosszul, zavarosan fogalmazott"
"nincs szándékában kimondani az igazat"

Ennyi nekem már bőven elég, hogy egy ilyen embert ne akarjak elnöki székben látni. Röhej, hogy a fentieket az mondja róla, aki meg akar győzni engem, olvasót, hogy a szóbanforgó kilométerekkel, sőt fényévekkel (esetleg literekkel) jobb, rátermettebb elnök, mint bárki más lehetne ebben az országban. Talán az egy Böszörményi kivételével!

Végezetül még valami, Böszörményi úr. Nekem egy magyar nyelvű napilap tulajdonosa ne nyaljon annak a Basescunak, aki egyfelől Orbán Viktorral, Tőkés Lászlóval bratyizik, másfelől és ugyanakkor nem mulaszt el egyetlen alkalmat sem, hogy a romániai magyarokat megalázza és jó keményeket üssön rajtuk!

Abban igaza van Önnek, hogy "Hazugságot hazugsággal nem lehet gyógyítani." De abban meg nekem van igazam, hogy hazugságot hazugsággal mentegetni sem lehet!!!
Hozzászólt: olvasóusl-nek / Péntek, 2012. július 27., 09.42 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Nem célszerű kiragadni az idézetet, ha nem folytatjuk:
"lenni (B) vagy nem lenni (B), ez itt a kérdés
... Mert hogy mi álmok jőnek a halálban, (kik??)
Ha majd leráztuk mind e földi bajt, (B-t)
Ez visszadöbbent."
Hozzászólt: plágium / Péntek, 2012. július 27., 09.35 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Egyetértek a cikkíróval és sajnálom, hogy egyesek bedőltek az usl olcsó kampányának. Egy csaló ne mondja meg nekem, hogy mit csináljak. Először ő magának kell lemondania, és hamut szórnia a fejére, ahogy mások tették Európában. Nincs mit keresnünk ebben az egészben.
Hozzászólt: zold prucsok / Péntek, 2012. július 27., 00.57 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

En maskent latom mint az elobbi hozzaszolo. Nem (csak) arrol van szo hogy bosze megy vagy marad, hanem magarol a torvenyesseget meghatarozo alapelvnek a be vagy nem tartasarol; ami ugy szol hogy nem lehet igazsagot szolgaltatni a torveny a atszegesevel, meg akkor sem ha a ketto kozott (igazsag, torveny) van tartalmi kulonbseg.

Mivel ebben az esetben a legbiztossab tet azok szamara, akik az utobbi hetek USL tetteit demokracia ellen iranyulo rombolassal azonositjak, a tavolmaradas. Es miert ne, hisz az USL kozeli propaganda napok ota mind azt "josolja" hogy mennyire sokan leszunk...

Szoval en is ugy latom, hogy bosze bukasa, nem a kis hahotazo eltavolitasarol szol, hanem a masik partiak tobbeves "kimaradasa" utan jelentkeo pszihes hatalmi harcarol. Mas korulmenyek kozott szobajohetett volna...
Hozzászólt: csatlakozom / Csütörtök, 2012. július 26., 22.50 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Végre valakitől hallom ezt a megfogalmazást, hasonló gondolatok motoszkálnak az én fejemben is.Mert mi is lenne a konkluzió B megszavazása esetén? -hajrá, csak így tovább, egyetértünk az eddigi tevékenységével,sőt ,felkérjük, hogy folytassa...tényleg ezt akarjuk?
Hozzászólt: olvasó / Csütörtök, 2012. július 26., 21.50 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Egy aprócska bibi a fenti csusztatás-regényben: most nem arról van szó, hogy B. vagy P. hanem csak ennyi: legyen B. vagy ne legyen B.
A második dolog: már az is valami, hogy elismeri a cikkiró, hogy B. hazudott annak idején amikor kampányolt és utána, zutty...jött az emberk tízezreinek az utcáradobása, nyugdíjak, fizetések megnyírbálása, MIKÖZBEN nekik jól ment,.... aszfaltozták csurifalvak legszélsőbb útcáit, ...tízszeres árban vásároltak villákat, késeket,....nyolcszoros árban kötöttek szerződéseket barátválalkozókkal,....sîtîbî. És még egyszer írom: eközben a por népet sanyargatták! Igaz, Pont a Viktor sem szent, sőt nagyon falánk, hamar bekapta a horgot...De most nem róla van szó...Meg lehet-e bocsátani B.nek azt hogy sorban le***rta ay orvosokat, a tanárokat, nyugdíjasokat, a tiszteket, ..ügyesen cincálva a szálakat, hogy a magyarokat is megoszthassa. Sikerült neki.
Lenni B. vagy nem lenni B., ez itt a kérdés!

Jelen
Puskel Péter
Communitas