MINDEN MAGYAR SZÁMÍT!

Szerda, 2012. május 23., 11.06 – Dezső
Egy jegyzet margójára

Ki a szélsőséges?

 
 
2009. október 23., 15.14
Péntek

Bevallom, nem örvendtem, amikor azt láttam, hogy Bodor Pálnak rovata nyílik térségünk egyetlen magyar nyelvű napilapjában, a Nyugati Jelenben. 

Get Adobe Flash player

Nem örvendtem, mert bár Bodor Pálnak volt egy igen tisztességes hangvételű alkotói korszaka, amikor a kommunizmusból már kiábrándulva, Magyarországon élő erdélyi emigránsként a nemzeti felelősség hangján szólalt meg a rendszerváltás előtt, az első szabad választás után hamar lecsatlakozott a balliberális oldalhoz és annak apologétája lett. A baloldali hevület pedig odáig vitte, hogy az ország tönkretételéért, kiárusításáért, gyarmati sorba taszításáért, továbbá egyszerű polgárok százainak megalázásáért, megnyomorításáért és megkínzásáért felelős Gyurcsány Ferencet dicsőítette nemrégiben is. Mindezen túl volt már alkalmam vitatkozni is vele, több mint tíz évvel ezelőtt, és megtapasztaltam, hogy érvek helyett minősítéseket, rágalmakat és megbélyegzéseket használ.

Akárcsak 2009. október 22-i jegyzetében. Mert sejthető volt, hogy előbb-utóbb megannyi érdektelen és ártatlan személyes vallomás után belemártja pennáját azokba, akik ma Magyarországon egyedül képviselik az önálló magyar politikát, a globalizmussal való szembeszegülést. De nézzük csak, melyek Bodor Pálnak a fő állításai az említett cikkben! Morvai Krisztina zsidó. (Erre három helyen is utal cikkében, nem tudom, mi lenne, ha ezt nem egy olyan publicista tenné, aki nem zsidó származású. Úgy látszik a származásra célozgatni csak kiválasztottaknak lehet úgy, hogy közben megőrizzék szalonképességüket.) Morvai Krisztina továbbá antiszemita és szélsőjobboldali.

Bodor Pál azt a tényt, hogy egy többgyermekes családanya s nem mellesleg jogvédő harcos, megtapasztalva, hogy Gyurcsány Ferenc rendőregyenruhába bújtatott pribékjei ártatlan, békés emberekre támadnak, lovasrohamot vezényelnek egy törvényes tüntetés részvevői, többek között idősek, gyermekek és nők ellen, szemeket lőnek ki szántszándékkal, a megtámadottak oldalára áll, kompenzálásnak, karrier-frusztrációnak tudja be. Miközben a helyzet az, hogy Morvai Krisztina csak levonta a megfelelő következtetést: azok mellé állt, akik a 2006. október 23-i gyalázatot helyén kezelték, vagyis megfelelően exponálták, s a magyar demokrácia válságával hozták összefüggésbe. Akkor a baloldali sajtó elsöprő többsége bagatellizálni igyekezett a történteket, túlkapásokról beszélt ott, ahol szabályos, államilag irányított rendőrterror zajlott. A bíróság gyorsított eljárásban ítélt el sorozatban ártatlan embereket a rendőrvadállatok hamis vallomásai alapján. A balliberális politikusok élükön az emberi jogokra szólamszinten oly érzékeny SZDSZ elnökével élcelődtek a bántalmazottakon, közöttük a parlamenti igazolványát a rendőröknek felmutató, majd ezt követően eszméletlenre vert Révész Máriuszon is. A Fidesz elítélte ezeket a megnyilvánulásokat, képviselői ismételten felszólaltak ellene, támogatta a valódi tényfeltárást, de messze nem azzal az intenzitással, ami elvárható lett volna. Vélhető, hogy a nagy magyar középpárt társadalmi szerepét betölteni igyekvő politikai szerveződés nem akart összemosódni a nemzeti radikális erőkkel.

Morvai tehát azok mellé állt, akik küzdelmében természetes szövetségesei voltak. Ebben pedig esetleges zsidó származása teljesen mellékes, zsidó embernek éppen úgy lehet igazságérzete, politikai tisztánlátása és empátiája, mint egy kereszténynek. A felekezethez tartozás nem kellene akadálya legyen annak, hogy az azonos felekezetűek hibáit, bűneit nyilvánosan felfedjük. Abban, hogy Morvai Krisztina a Magyarországon tapasztalható izraeli térfoglalásban veszélyt lát, nem „öngyűlöletet” kell felfedezni, hanem történelemismeretet, bátorságot és valóságérzéket. Izrael maga is felvásárlás útján jött létre. Márpedig ma Magyarországon is ez zajlik, Izrael állam elnökének iránymutatásával és elismerésével. Érdemes elolvasni Simon Perez sokat vitatott beszédét Manhattan, Lengyelország és Magyarország felvásárlásáról, s a kontextusból világosan kitűnik, hogy ez nem elszólás volt, hanem programadás a gazdasági csúcsvezetők előtt, akik a felvásárlást végre kell hajtsák. El kellene felejteni végre azt a baloldali sajtó által terjesztett hazugságot, hogy aki Izrael állam politikáját bírálja, az antiszemita. Antiszemita az, aki származás szerint viszonyul emberekhez, aki hátrányban részesít, vagy részesítene valakit vagy valakiket, csak azért mert zsidó(k). Morvai Krisztina egyik fő harcostársa a jogvédő küzdelemben a rendőrök által három évvel ezelőtt megvert, zsidóságát mindenkoron nyíltan vállaló Reiner Péter. Akkor meg miről beszélünk?

Illene továbbá elfelejteni az állandó szélsőségezesést, fasisztázást és nácizást is. Mire alapozza Bodor Pál a Jobbik szélsőjobboldalinak bélyegzését? Arra, hogy mások ugyanezt teszik? Az igazság nem népszavazás kérdése, és főleg nem az egy táborba tartozó tollforgatók programszerű rágalmazásának kérdése. Ha tárgyszerűek akarunk maradni, akkor a politikai szélsőséget a politikai erőszakkal, valamint a faji politikai megkülönböztetéssel kell összefüggésbe hozni. Az, aki alkotmányos, törvényes, mindenkire egyformán érvényes(!) megoldásokban gondolkodik, akinek megnyilvánulásai nem mutatnak az erőszak irányába, nem lehet szélsőséges. A Magyar Gárda mindeddig csak megvédett embereket, olyan embereket, akiket az állam nem volt képes megvédeni, habár kötelessége lett volna, sírokat ápolt, árvizek és más természeti katasztrófák elhárításában segédkezett. Akkor mitől szélsőséges ez a szervezet, mely kétségkívül közel áll a Jobbikhoz?  Nem állítom viszont, hogy ma Magyarországon ne létezne valódi politikai szélsőség. Ha Bodor Pál szélsőségesező indulatában a rendőrséget politikai rendőrségként használó, s az erőszakot gátlástalanul és ismételten politikai alapon alkalmazó MSZP-t és e pártot mindenben fedező SZDSZ-t nevezné szélsőségesnek, nos, azzal már nehéz lenne vitatkozni…

Végezetül még annyit: sajnálatos, hogy Bodor Pál kritikátlanul átveszi a balliberális sajtó rágalmait, sajnálatos, hogy forgalmazza azokat és felettébb sajnálatos, hogy ezt a mi újságunkban teszi. Jobban tenné, ha az írásra eddig apropót adó temesvári emlékeinél, a pletyka társadalmi jelenségénél vagy a bicikligumi szelelésénél maradna.

Borbély Zsolt Attila


Szóljon hozzá
CAPTCHA Image
Hozzászólt: skalakope / Szerda, 2010. február 17., 01.14 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Úgy látszik hogy ennek a népnek kell még egy nagy ruha hogy észhez térjen úgy látszik 1945 már régen volt
Hozzászólt: skalakope / Szerda, 2010. február 17., 01.09 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Nem a más véleménnyel van baj.Hanem ha valaki származása miat megbélyegez másokat álltalánosit és kirekeszt.Ezzel van a probléma.Morvai egy sértet nő akit eltávolitottak a húsos fazéktól Izrael miatt és most bosszúért liheg.
Hozzászólt: skalakope / Szerda, 2010. február 17., 01.00 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Úgy látszik hogy ennek a népnek kell még egy nagy ruha hogy észhez térjen úgy látszik 1945 már régen volt
Hozzászólt: Pihepuha / Szerda, 2009. október 28., 20.20 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Neked kőkemény - kvarckavics - ... és társaidnak rohadtul kussolnotok kéne. Miután Magyarországot a gödör aljára juttattátok, nem nagyon maradt erkölcsi alapotok arra, hogy ilyen nagy mellénnyel kioktassátok a másik oldalt.
Hozzászólt: kőkemény / Kedd, 2009. október 27., 09.38 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Gratulálok(én is) Borbély ZS.A.-nak,sikere,népszerűsége mint látjuk töretlen. Várjuk mielőbbi izgalmas tudositásait a Magyar Gárda jócselekedeteiről,persze akkor is nagyon örülünk ha Vona Gábor vagy Morvai Krisztina munkássága, igazságosztó tevékenysége kerül teritékre. Tehát húzzon bele Zso,ne okozzon csalódást.
Hozzászólt: BZSA / Kedd, 2009. október 27., 09.09 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Józan Paraszt sajnos folytatja megbélyegzéseit, fröcskölődését, anélkül, hogy egyetlen konkrétumot mondana. Novák Előd mellesleg többmillió néző előtt cáfolta, hogy a kuruc szerkesztője lenne. Az pedig konkrét rágalom, hogy Novák Előd megjárt volna minden pártot. Nem ismerem elég közelről, életútját sem tanulmányoztam, de kizártnak tartom, hogy valaha tagja lett volna az MSZPnek és az SZDSZnek. De szerintem nem volt sem Kisgazda, sem MDFes. Úgyhogy állításod tételesen hamis.
Hozzászólt: Józan Paraszt / Hétfõ, 2009. október 26., 23.50 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Novák Előd lenne a keresztény? Piha!
A kuruc.info nevű gyűlöletportál minden pártot megjárt szerkesztője?
Ennek a betegek kis törpének - am.: Joseph Goebbels - egy a fontos: legyen valaki!

Tessék érdeklődni felőle az egykori MIÉP-esek között. Lesz nagy meglepetés!

Attól még felelni fog, hogy alelnök! Hazaáruló kis rongy!

Ébresztő Magyarok! Tessék kisöpörni a szemetet!
Hozzászólt: BZSA / Hétfõ, 2009. október 26., 22.55 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Józan parasztnak hálás vagyok a Katolikus Püspöki Konferencia Körlevelének közzétételéért. Annál is inkább, hogy a minap lezajlott Jobbik kongresszuson Novák Elődöt választották nagy többséggel alelnökké, akinek alelnökjelölti programjában igen előkelő helyen szerepelt a Jobbik keresztény jellegének erősítése. Egyébként ő volt a Karácsonyi keresztállítási akció szellemi atyja és egyik kivitelezője.

Ugyanakkor felkérem, hogy indokolja, miért újnyilas a Jobbik, továbbá mutasson rá, hogy cikkemben mi "zavaros", "nemzetellenes", "szittyanáci" "pogány" és "ősmagyarszinkretista".
Hozzászólt: Thegezahofi / Hétfõ, 2009. október 26., 21.06 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Ha jól értem Paraszt urat, akkor az a józan ember, aki mérlegelés nélkül elfogadja papjai (politikusai?) véleményét és álláspontját sajátjának? Köszönöm, nem kérek belőle. Bár csakis szeretetre méltó komoly katolikus papokat ismerek, azért megborzongok a gondolatra hogy a szeretet Istenének nevében szentté avattak egy olyan embert aki egy közeli rokonát felnégyeltetett....Ezért azt mondom, ...hogy ami JÓ azt megtartsátok....
Hozzászólt: Ny.G. / Hétfõ, 2009. október 26., 21.05 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Kedves Borbély Zsolt Attila! Gratulálok határozott véleménynyíilvánításához, remélem, sokáig szolgálja még a nemzeti újságírás iránti igényünket! (Én voltam az, aki idén Bálványoson szóvá tettem, hogy a nemzeti oújságírás műhelye méltó helyszínt, a Nagy Sátort érdemelné. Remélem, jövőre már ott találkozunk!) További harcos kiállást a határozott lépéseket elváró politikusok mellett!
Hozzászólt: puliszka / Hétfõ, 2009. október 26., 20.58 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

A nyáron Simonyifalván találkoztam a Nyugati Jelen egyik számában, s megdöbbentem, hogy Bodor Pál förmedvényével találom szemben magam. Ajánlom a T. Szerkesztőségnek, tiltsák ki ezt a szemetet, írjon ő csak a szélsőbalos népszavába, 168 órába, az az ő szellemi nívója!
Hozzászólt: A nagy igazságosztók / Hétfõ, 2009. október 26., 20.30 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Náciknak, rasszistáknak neveznek minket, ha esetleg más véleményen vagyunk mint ők. Antiszemiták vagyunk, ha az SzDSz -t merjük támadni, de az bezzeg az nem volt baj, hogy annak idején ők támadtak minket, kolduló-csőcseléknek titulálva, cigánygyűlölők vagyunk ha a cigánybűnözés ellen merünk szót emelni de az nem gond ha sok telepőlésen cigányterrorban élnek a magyarok, megbújó nácik vagyunk, ha a gyúrcsány és hű követője libajnai ellen merünk szólni. Már nagyon elegem van ha a humanizmus nevében ezek a népünk tönkretevői mindenkit el akarnak hallgattatni, aki nem ért velük eggyet, ez igencsak hasonlit a kommunizmus időszakára. Úgy látszik az elvtársak nehezen szokják meg, hogy létezhet más vélemény is mint az övéké.
Hozzászólt: Józan Paraszt / Hétfõ, 2009. október 26., 20.24 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Be szomorú véreim, hogy az anyaországi újnyilasok propagandistái itt is terjesztik zavaros és nemzetellenes, szittyanáci, pogány, „ősmagyar szinkretista“ nézeteiket.
Hol kushadnak a józan emberek?

Ajánlom mindenki figyelmébe a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia Körlevelét:
http://uj.katolikus.hu/cikk.php?h=1386

Az Egyház élő hitével összhangban
2009. szeptember 19., szombat 18:00

A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia körlevélben hívja fel a hívek figyelmét a katolikus hit megőrzésére az újpogányság egyre terjedő szellemével szemben. A testület levelét, melyet szeptember 20-án minden katolikus templomban felolvasnak, az alábbiakban adjuk közre.

Krisztusban Kedves Testvérek!

Szent István király intelmei ma is időszerűek. Közülük az első a katolikus hit megőrzésére vonatkozik. Mi, akik mint püspökök a tiszta katolikus hit őrei vagyunk, nem hagyhatunk figyelmen kívül néhány olyan jelenséget, amely napjainkban híveink körében is terjed.

Azt tapasztaljuk, hogy ismét erőre kapott egyfajta pogányság. Ahogyan Szent István halála után, úgy most is támadja a kereszténységet. Néhány évvel ezelőtt még az elvilágiasodást tartottuk szinte az egyetlen veszélynek. Bár továbbra is jelen van népünk körében ez a fogyasztói szemlélet, az élvhajhászás és a hedonizmus bálványa, ma az újpogányság szelleme is erősödik.

A kommunista évtizedek alatt próbáltak mindent elfelejtetni, ami magyar és keresztény azonosságunkat erősítette. Kisebbrendűségi érzést tápláltak belénk, azt sulykolták, hogy utolsó csatlósok vagyunk, nacionalisták és soviniszták. Ehhez újabban a kirekesztő és a rasszista jelzőt is hozzáteszik. Mindezeket a szeretettel ellenkező magatartásokat határozottan elutasítjuk. Szükséges és jogos, hogy helyes öntudatra ébredjünk, keressük, újra tudatosítsuk igazi értékeinket, magyar örökségünket kulturális, történelmi és tudományos területen egyaránt. Ennek része az is, hogy megerősödjünk keresztény öntudatunkban, hiszen a krisztusi kinyilatkoztatás magyar kultúránkban is megtestesült, azt megnemesítette és megszentelte. Ezeréves magyar kultúránk a keresztény hit nélkül nem érthető. Ezt az öntudatra ébredést mi is nagyon fontos keresztény és magyar feladatnak tekintjük.

Sajnos azonban ennek az öntudatra ébredésnek vannak vadhajtásai is. Ezek egyike a különböző vallási elemeket keverő ún. „ősmagyar szinkretizmus“. Ez a jelenség azért is nagyon veszélyes, mert kereszténynek tűnő vallási nyelvezetet használ és könnyen megtévesztheti még a vallásukat gyakorló hívőket is. Ezek közé tartoznak a Jézusról és Szűz Máriáról szóló tudománytalan állítások. Ilyenek pl. a „Jézus, pártus herceg“-elmélet, vagy a táltosok, a sámánok és a pogány ősmagyar vallás egyéb valós vagy vélt elemeinek újraélesztése. Olykor még a legnemesebb hagyományőrző mozgalmakat is felhasználják arra, hogy a pogányságot népszerűsítsék. Keresztény hitünk nem pusztán az ember istenkeresésének az eredménye, hanem Isten kinyilatkoztatásán alapul, amely Krisztusban teljesedett be. Ő az út, az igazság és az élet az egyének és a nemzetek számára is.

Ezért kell megemlítenünk a hitünk igazságát fenyegető egyéb veszélyeket is, mint pl. az okkultizmust, a spiritizmust és a bálványimádás különböző formáit.

Arra kérjük katolikus testvéreinket, hogy óvakodjanak minden ilyen megtévesztő kezdeményezéstől.

Pál apostol figyelmeztetése napjainkban is időszerű: „Mert jön idő, amikor az egészséges tanítást nem hallgatják szívesen, hanem saját ízlésük szerint szereznek maguknak tanítókat, hogy fülüket csiklandoztassák. Az igazságot nem hallgatják meg, de a meséket elfogadják“ (2Tim 4,3-4).

Katolikus hitünk elleni támadás érkezik a szélsőségesen liberális eszmék irányából is, amelyek a relativizmus diktatúráját erőltetik ránk, azt a szemléletet, amely kétségbe vonja magának az igazságnak a létét. Ez az irányzat az élet tisztelete helyett a halál kultúráját terjeszti. Tagadja vagy relativizálja a férfi és a nő különbségét, valamint a házasságot és a családot. Ezzel szemben mi elfogadjuk a teremtő Isten tervét az emberről, a családról, a kultúráról, a nemzetről. A globalizációval szemben a katolicitást valljuk. A katolikus igazság nem nemzetközi, hanem nemzetek feletti, de hogy konkrétan létezhessen, a nemzeti kultúrákban kell megtestesülnie.

Katolikus hitünket kikezdheti az a felfogás is, amelyet így szoktak megfogalmazni: „vallásos vagyok a magam módján“. Csak akkor vagyunk és maradunk katolikusok, ha az Egyház élő hitével összhangban hiszünk, mert egyedül egyházának ígérte meg Jézus Krisztus: „Én veletek vagyok minden nap a világ végezetéig“ (Mt 28,20).


a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia
Hozzászólt: Barna / Hétfõ, 2009. október 26., 19.09 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Kedves Borbély Zsolt Attila!

Áldásos tevékenység ez, ha megannyi harccal is jár. Köszönöm sokunk nevében, hogy megpróbálja ellensúlyozni a pöcegödörből RTL, TV2, M1, stb., ránk zúduló szennyet. Legyen lehetőségük legalább azoknak akik erre fogékonyak és elérik azt az értelmi szintet, hogy a mall-on kívül a gyerekeik és nemzetük jövője is érdekli, hogy ízelítőt kapjanak az igazságból.
A világra szóló nagy dolgokat mindig egy maroknyi ember vitte véghez, egy kisebb rész gondolatban támogatta őket, egy nagyon nagy rész azt sem tudta mi történik vele és egy kicsi, de erős csoport az érdekei miatt a világ minden fegyverét bevetette ellenük. Mert volt hozzá képe, hatalma és pénze.
Ön és a Jobbik magja, a Magyar Gárdával és a hasonlókkal karöltve az a maroknyi erő ami nélkül a magyarság két generáció múlva elvész.
Adjon az Isten, szebb jövőt!
Hozzászólt: BZSA / Hétfõ, 2009. október 26., 18.55 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Köszönöm az elismerést azoknak, akik megtiszteltek vele és javasolták, hogy rovatom legyen a Jelenben.
Egyébként volt közel egy évig, de a FIDESZ bukása után megszűnt. Most alig látok ki a teendőkből, de ha ilyen felkérést kapnék, nem utasítanám el, mert igen fontosnak tartom, hogy térségünk magyarsága hiteles információhoz jusson az anyaországi politikai viszonyokkal kapcsolatban. Sajnos az anyaországi média 99%a torzít a Jobbik vonatkozásában, a Fideszes majdnem úgy, mint az MSZP-s. Még az Echo TV és a Magyar hírlap a legkorrektebb ebben a tekintetben. Persze a Jobbikon kívül is van világ, arról már a Magyar Nemzet és a Hírtv is hitelesen szól többnyire. Számomra nem kétséges, hogy a Jobbik az, mely a reális problémákról beszél kendőzetlenül. Ez egy őszinte, önzetlen, ügyszolgáló politikai erő. Aki rosszat mond róluk, legyen oly kedves tényeket is illeszteni a minősítés mellé.
Egy esetleges Jelenes rovathoz visszatérve: azt is meg tudom érteni, ha erre nem vállalkoznak a lap illetékesei: a sarkos vélemény, különösen az, mely szembeszáll a különböző információs csatornák zömének értékelésével sok esetben népszerűtlen. Ez a nagy számok törvénye: ha az RTLklub, a TV2 s hadd ne soroljam a többi igencsak nézett, hallgatott vagy olvasott orgánumot mind azonos irányba torzítanak, bizony sokan azt fogják igazságnak elfogadni.
A magam részéről annak is nagyon örvendtem, s kifejezetten értékeltem, hogy véleményemnek helyt adtak és nem vágtak bele a szövegbe.
Hozzászólt: karamán / Hétfõ, 2009. október 26., 18.14 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Édes Jó istenem! Mentsd meg nemzetem a Bodor Pál féléktől! Szennyáradat minden sora, embernek kevés, írónak még annyi se.
Hozzászólt: kvarc / Hétfõ, 2009. október 26., 16.11 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Hol a szóköz, hát a mondatvégi kérdőjel?
Vagy maga kvarckavics görbe, mint az elhagyott írásjel?
Hozzászólt: kvarckavics / Hétfõ, 2009. október 26., 15.27 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Hát könyörgöm,gondolkodjunk,ne tévesszük meg az embereket. Hogy lehet azt állitani,hogy a "Jobbik az IGAZSÁGÉRT áll ki"
Hozzászólt: Thegezahofi / Hétfõ, 2009. október 26., 14.25 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Sajnos ilyen esetekben nem létezik arany középút. Már Jézus is megmondta hogy a langyos rosszabb mint a hideg vagy a meleg, de úgy tűnik hogy a világnak könnyebb elfogadni a langyost, kényelmesebb egybefolyni és beolvadni a tömegbe. Nem tudom elfogadni hogy az igazság melletti kiállás extrém lenne és egyet értek azzal hogy ne fogadjunk el fél vagy egyáltalán nem igaz dolgokat csak a békesség kedvéért. Vagy igazat beszélsz, vagy hazudsz, ha pedig hallgatsz hogy elkerüld a ..balhét...akkor inkább a hazugsághoz vagy közelebb. Lehet hogy sokan "magamutogató, extrémista, balhé kereső" -nek tartanak, de akkor is csak hadd halljuk az igazat, csak hadd járjon magyar iskolába a gyermekem, hadd olvassunk magyarul írt cikkeket az újságban, nem előbb románul megfogalmazott majd magyarra tükörfordított cikkeket, hadd jöjjenek a Jobbik képviselői a megemlékezéseinkre ha már ők megemlékeznek róla, az itteniek meg inkább otthon maradnak...Akár mindezt együtt, mert ez igazabb dolog bármi másnál
Ami pedig a suttyomban üldögélést illeti, aki suttyomban ül, az nem cikket ír, hanem csak hozzászól névtelenül, nem koszorúz, csak álldogál valahol és nincs a kezében zászló, virág, de még egy apró kokárda sem ami hirdetné, hogy igen, ő magyar. Világos, sokaknak nem tetszik, mert egy ilyen ember mint B.Zs.A akaratlanul is rávilágít a langyosra, és megszégyenítő hatással van mindenkire aki bár érzi az igazságot, de nem mondja ki, tudná a dolgát de nem teszi.
Ezért van az hogy barátunk tollából keveset olvashatunk, mert az igazság fejeket tör be, és lássuk be, a Jelen nem feltétlenül akar az igazság szócsöve lenni.
Hozzászólt: Thegezahofi / Hétfõ, 2009. október 26., 13.47 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Sajnos ilyen esetekben nem létezik arany középút. Már Jézus is megmondta hogy a langyos rosszabb mint a hideg vagy a meleg, de úgy tűnik hogy a világnak könnyebb elfogadni a langyost, kényelmesebb egybefolyni és beolvadni a tömegbe. Nem tudom elfogadni hogy az igazság melletti kiállás extrém lenne és egyet értek azzal hogy ne fogadjunk el fél vagy egyáltalán nem igaz dolgokat csak a békesség kedvéért. Vagy igazat beszélsz, vagy hazudsz, ha pedig hallgatsz hogy elkerüld a ..balhét...akkor inkább a hazugsághoz vagy közelebb. Lehet hogy sokan "magamutogató, extrémista, balhé kereső" -nek tartanak, de akkor is csak hadd halljuk az igazat, csak hadd járjon magyar iskolába a gyermekem, hadd olvassunk magyarul írt cikkeket az újságban, nem előbb románul megfogalmazott majd magyarra tükörfordított cikkeket, hadd jöjjenek a Jobbik képviselői a megemlékezéseinkre ha már ők megemlékeznek róla, az itteniek meg inkább otthon maradnak...Akár mindezt együtt, mert ez igazabb dolog bármi másnál
Ami pedig a suttyomban üldögélést illeti, aki suttyomban ül, az nem cikket ír, hanem csak hozzászól névtelenül, nem koszorúz, csak álldogál valahol és nincs a kezében zászló, virág, de még egy apró kokárda sem ami hirdetné, hogy igen, ő magyar. Világos, sokaknak nem tetszik, mert egy ilyen ember mint B.Zs.A akaratlanul is rávilágít a langyosra, és megszégyenítő hatással van mindenkire aki bár érzi az igazságot, de nem mondja ki, tudná a dolgát de nem teszi.
Ezért van az hogy barátunk tollából keveset olvashatunk, mert az igazság fejeket tör be, és lássuk be, a Jelen nem feltétlenül akar az igazság szócsöve lenni.
Hozzászólt: kvarc / Hétfõ, 2009. október 26., 13.01 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

A valódi kvarckavics nem holmi gyurma.
BZSA pedig nem "magamutogató,extrémista,balhé kereső", és a központozási jeleket is helyesen használja. :)
Hozzászólt: kvarckavics / Hétfõ, 2009. október 26., 12.28 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Amikor okt.6-án a Szabadságszobor koszorúzásánál láttam a kb. tucatnyi,magyarországi Jobbikost,mellükön a Nagymagyarország térképével,zászlaikat lelkesen lobogtatva azt hittem csak véletlen,hogy ide jött ez a néhány magamutogató,extrémista,balhé kereső marcona fiatal(volt ott korosabb is). Senki rájuk sem bagozott,(még amikor be is kiabáltak)Igy jó,nem kell őket bántani,majd megunják egyszer,ha problémázunk csak az ő malmukra hajtjuk a vizet. De lám...nagyon tévedtem amikor azt hittem,hogy itt Nállunk,a mi vidékünkön nincsennek ilyen átalkodott szélsőséges,nacionalista,bajkeverő egyének....VANNAK jónéhányan, amint az a Diurnusz naplójegyzetéhez szóló megjegyzésekből kiderül...csak suttyonban üldögélnek...várakoznak, hátha egyszer ők diktálhatják a frankot,ilyen Borbély ZS.A.,rolla ez tudnivaló volt,remélem a Jelenben minnél ritkábban nyilvanul meg.
Hozzászólt: Nagy István / Hétfõ, 2009. október 26., 07.29 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Évekkel korábban volt Zsoltnak két rovata a Nyugati Jelenben, egy közéleti szemlés és egy főzőcskés. Talán egy hónap után megszüntették, mert "nem volt keret a honoráriumra". Akkoriban mást is "menesztettek", de azóta visszavették. És közben előkerült Lehoczky Attila, akitől - ezzel a jegyzettel a szemközti 2. oldalon - legutóbb ezt közölték:

Ferenciek tere
NYUGATI JELEN, 2009. OKTÓBER 24-25.
LEHOCZKY ATTILA
A tervezetthez képest egy megállóval korábban szállt le az ütött-kopott, szürkéskékhez közeli színű szovjet gyártmányú szerelvényről. Vészjóslóan kopogott az aluljáró kővel burkolt padlója, hangja felerősödött a gyéren megvilágított és szinte teljesen kihalt folyosó akusztikai hatása miatt, ő pedig azon gondolkodott, miként lehetséges, hogy a Belváros szélén lévő megállóban ilyen kevesen vannak, és ilyen gyomorkifordító bűz terjeng. Felment a lépcsőkön, feltárult előtte az esti város, a szmog miatt teljesen befeketült épületekkel körbevett Ferenciek tere, az esti díszkivilágításban pompázó Erzsébet híd és a hatalmas forgalom, amely ott zúgott el több sávban egy jobb sorsra érdemes műemlékegyüttes mellett.
Körbenézett. Ez hát a Belváros, gondolta magában, és azon morfondírozott, hogy a közelben lévő történelmi és irodalmi nevezetességű kávéházakat keresse-e fel előbb, vagy inkább sétáljon egyet a nagy folyó partján, talán a Jászai Mari térig, talán még tovább. Rövid gondolkodás után egy középmegoldást választott: a Belváros szűk utcáin indult el, azzal a meggyőződéssel, hogy azokon kevesebb turistával találkozik.
Az utcákat róva vegyes érzések hatalmasodtak el rajta: ismerősnek és barátságosnak tűntek számára az épületek, megszokott volt a térrendezési forma, a homlokzatok vonalvezetése, a kövek közötti összhang, ugyanakkor látta a szakavatatlan kezek munkáját, a szándékos vagy kevésbé szándékos elcsúfításokat,az oda nem illő hőszigetelő ablakokat és klímaberendezéseket, a Vörösmarty tér irtózatos üvegpalotáját; érezte a múlt ébredő gondolatait, a kulturális kibontakozásokat, elhunyt nagyjaink és a hely szellemét, de látta az idegen arcokat, a házukba húzódó „őslakosokat", az egyre kevésbé pislákoló parazsat; tudta, hogy a kapuk alatt a tudós elmék is gondolkodnak egy jövő megteremtésén, de látta az ár elsöprő erejét és az új idők elkerülhetetlen valóságát.
Elmosolyodott, amikor arra gondolt, hogy Kosztolányi szerencsére már nem láthatja az Üllői út fáit.
Idegenségérzet kerítette hatalmába, felmerült benne a miért, okokat keresett a kialakultak alátámasztására. Nem értette, hogy őt, egy egyszerű határon túlit, miért kezelik idegenként a magukat nemzet javának tartók. Vajon azért nem érti, mert ő a konzervatív, ő nem érti az új időket, a posztmodern vagy poszt-posztmodem hullámzásait? Talán az átkozott nemzettudat-leépülés tehet az egészről, amely már Otthon is olyan jól érződik az iskolák padjaiban is? Talán a mesterségesen szított politikai harc az oka, egy állampolgársággal kapcsolatos népszavazás és a szélsőjobb előretörésének vonalai között? Talán egyszerűen csak a három generáció után fellépő történelmi felejtés és ennek közhivatalt viselő emberei generálják az egészet? Vajon mit mondana Szekfű
Gyula a hatodik nemzedékről?
Rosszul esett neki ez az idegenségérzet, ez a megmagyarázhatatlanság, nem értette a tér szélén álló fiatalok szavát és különösen paradoxális volt az, hogy velük szemben Nagy Imre állt egy kovácsoltvas hídon és nézett az Országház állandó felújítás alatt álló épületére, arra a kőhalomra, amelynek választott hivatalnokai a legnagyobb felelősök lehetnek a kialakult helyzetért. Idegenként érezte magát egy olyan helyen, ahol elődei alkottak és tették naggyá az országot, még akkor is, ha közben elementáris hibákat is elkövettek.
Közben teljesen sötét lett, ő pedig úgy döntött, hogy a Nyugati téren ismét földalattira száll és mihamarabb visszatér saját kisebbséginek mondott világába, egy idegen országba, ahol talán még meghallgatják óhajait, talán még meggyőzheti társait egy jobb jövő lehetőségéről.
Hozzászólt: Fehérember / Hétfõ, 2009. október 26., 00.44 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Sajnálom, hogy későn fedeztem fel ezt a minden betűjében igaz, szókimondó és a valós gondokat érdemben feszegető, nem elkendőző eszmefuttatást.
A másik két hozzászóló gondolatát újból a szerkesztőségnek szegezem: a környezetükben él ez a fiatal és a magyar életet ismerő tollforgató politológus. Mi akadályozza meg a Nyugati Jelen vezetőit, hogy állandó rovatot ajánljanak fel Borbély Zsolt Attilának? Ő temesvári is, aradi is, bánsági is, temesközi is — eddig nem árult el senkit, az igazságot akkor is kimondja, ha esetleg hátránya származik belőle (tehát az igazság leírása, kimondása előtt nem mérlegel...), élesen és közérthetően fogalmaz. Mi kell még ahhoz, hogy közíróként teret biztosítsanak neki?
Ha nincsenek előítéleteik, fontolják meg az olvasók kérését!
Hozzászólt: Kedves Jelen szerkesztőség' / Vasárnap, 2009. október 25., 20.53 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Talán sokkal hasznosabb volna, ha Bodor úr semmitmondó gyúrcsányista cikkei helyett BZSA -nak ajánlanának fel rovatot. Hagyják az öreg kommunistát, hogy Magyarországon mérgezze a közvéleményt mélyen humanista gondolataival.
Hozzászólt: Thegezahofi / Vasárnap, 2009. október 25., 12.56 Válaszoljál rá! Válaszoljál rá!

Gratulálok a cikkhez, annyira rendben van hogy ehhez már nincs mit hozzátenni. Legfeljebb csak azt hogy a JELENlegi újságíróknak összesen nincs olyan szókincse és tehetsége mint B.Zs.A barátunknak, szívesen olvasnánk sűrűbben tőle, mert úgy tűnik a tolla is van olyan jó mint a borai.

Jelen
Communitas
Bethlen Gábor
Irházi János
Puskel Péter
www.mti.hu
www.hirkereso.ro