Mától nő a gyermeknevelési támogatás értéke

Írta:
2016. június 30. 15:32 (csütörtök) /

A június 22-i kormányülésen megszületett döntés értelmében július elsejétől lép érvénybe a módosult, gyermeknevelési támogatást szabályozó törvény, így az érintettek augusztusban kapják először kézhez a megemelt juttatást.

A szülő továbbra is a szülés előtti egy évben szerzett jövedelme havi átlagának 85 százalékát kapja, de a legalacsonyabb összeg a minimálbér 85 százaléka lesz, ez legkevesebb 1063 lej függetlenül attól, hogy a szülőnek mekkora volt a fizetése szülés előtt. Az ösztönző támogatást 500 lejről 531 lejre növelik.

A törvényből törölték azt a rendelkezést, amely szerint a szülők választhatnak az egyéves és a kétéves gyermeknevelési szabadság között. Minden szülő jogosult lesz a kétéves szülési szabadságra, akinek a szülés előtti két évben legalább 1 évig adózott jövedelme volt.

Újdonság ugyanakkor, hogy azok a nők is kaphatnak gyereknevelési támogatást, akik nem fizették ki a helyi adókat és illetékeket. Ezt az eddigi törvény tiltotta.

Aradon több mint 3800 kismama örül a módosult GYES-nek.

A gyermeknevelési támogatással kapcsolatban az érdeklődők részletes felvilágosítást kapnak a Kifizetési és Szociális Felülvizsgáló Megyei Ügynökségnél (AJPIS –Horia u. 7. szám, telefon 0257-280157, 0741-134958, fax 0257-281934, e-mail arad_icc@mmanpis.ro. Ügyfélfogadás hétfőn és szerdán 8.30–18.00; kedden, csütörtökön és pénteken 8.30–16.00 óra között).

Hozzászólások