Depresszióhoz vezethet a D-vitamin hiánya

A D-vitamin alacsony szintje fokozott
depresszióhoz és más pszichiátriai problémákhoz vezethet időseknél,
állapították meg holland tudósok.
Az amsterdami Vrije Universiteit kutatói csaknem 1300, 65 és 95 év közötti embert vizsgáltak meg, és azt találták, hogy közülük 169 volt enyhébben, 26 pedig súlyosan depressziós.
A valamilyen szintű depresszióban szenvedő idősek 14 százalékánál volt alacsony a D-vitaminszint.
Megállapították még, hogy a D-vitaminhiány miatt erősödött a mellékpajzsmirigy hormontermelése. A mellékpajzsmirigy fokozott aktivitását gyakran tapasztalják depressziósoknál.
Mindez fontos lehet a depresszió kezelésében, mert mind a D-vitaminhiányt, mind a mellékpajzsmirigy-hormon szintjét lehet korrigálni diétával és kalciumbevitellel, valamint napozással.
A D-vitaminszint és a depresszió összefüggésének tisztázásához azonban még további kutatás szükséges, mivel a depresszió maga is okozója lehet a D-vitaminhiánynak.(FH)












