Arad | Fehér | Hunyad | Krassó | Temes
Jelenidő  |  Álláspont  |  Krónika  |  Sport  |  Gazdaság  |  Kultúra  |  Ifi  |  Egészség  |  Hitélet
Szombat, 2020. szeptember 26., 18.40

Több mint százéves, hitmélyítő hagyomány Pankotán

2008. november 07., 20.52 Péntek

A Református Egyház lelki megújulásában, immár több mint száz éve tevékenykedő Partiumi CE Szövetség (a CE rövidítés azt jelenti, hogy Krisztusért és Egyházáért) hagyományos havonkénti csendesnapját Pankotán tartotta meg november 4-én.

Ezeken a hitmélyítő alkalmakon, melyeket még a 19. század végén indított el dr. Kecskeméthy István teológiai tanár és a kommunista időkben is működtek, mindig Isten igéje van a középpontban. Jelenleg Ésaiás próféta könyve volt soron. Pankotán a 63-ik rész üzenetét beszélték meg a résztvevők, Szász Zoltán házigazda református lelkész bevezetőjét követően. Jó volt hallani az Ószövetség legrészletesebb messiási próféciáiból, hogy Jézus Krisztus bosszút állt a bűnön, hogy helyreálljon a békesség Isten és teremtménye, az ember között. De annak, aki nem él a golgotai kereszt adta kegyelmi lehetőséggel, számolnia kell a bűnei miatti „megtorlással” (ld. Ján. Jel. 19, 11–16). Talán a legfontosabb megállapítás a hozzászólások rendjén az volt, miszerint nem mindegy, hogy Krisztus vére van rajtunk megváltásként vagy a mi vérünk rajta, amikor eljön ítélni élőket és holtakat.

Közös énekléssel és imaközösség után ebéddel zárult az alkalom, melyen többek között, a helyiek mellett mintegy negyvenen Szinérváraljáról, Zilahról és környékéről, Bihardiószegről, Nagyváradról, Nagyszalontáról, Tenkéről, Feketegyarmatról és Aradról jöttek el. Az idősebb résztvevők többször is felidézték áldott emlékezetű Szilágyi Sándor pankotai református lelkész szolgálatát, aki maga is aktív tagja volt a megújulási mozgalomnak, és akit idén épp ötven éve börtönöztek be, épp azért a tevékenységért, ami most is zajlott. Ám az akkori hatóságok nem nézték jó szemmel és 20 évi börtönre ítélték el. Most is bizonyságot nyert az a tény, hogy az egyházban szükség van a hitmélyítésre a vasárnapi alkalmak mellett is. Az élő hitű egyháztagok, a lelkészeket is beleértve, nem tudnak meglenni az igei közösség áldása nélkül, hála Istennek ezúttal szabadon!

Szász Zoltán
pankotai református lelkipásztor

Szóljon hozzá
CAPTCHA Image

Hozzászólt: lenke / Kedd, 2012. január 31., 20.02 Válaszoljál rá!

akik 2008 ban eliteltetek BODIS MIKLOST szeretnem megkerdezni hogy ugyan az a velemenyetek?latjatok mi tortenik a vilagon ?ez az ember csak az igaz iget hirdeti hol lattal meg magyar llkipasztort romanul predikalni?tudjatok hogy az ortodox hivek nem ismerik a bibliat nem sokat ertnek a templomozason ez az ember elmondja nekiek az udvosseget ez a szeretet ami beloletek hianyzik ,mit szamit mit tett regebben az a fo
hogy mindent megbant es megtert ismered a bibliabol a DAVID tortenetet? olvasatok el a bibliat es terjetek meg mert rovid az ido!!!

Hozzászólt: Bódis Miklós / Szombat, 2011. október 15., 20.58 Válaszoljál rá!

Bódis Miklós legújabb szolgálata a Google-on :
TeSz.net Bódis Miklós

Hozzászólt: Bódis Miklós lelkipásztor / Szerda, 2011. augusztus 24., 21.49 Válaszoljál rá!

Bódis Miklós evangélizál 1200 román előtt romá
nul.Üsd be a Googleba - Evangelizare Glimboca 2011

Hozzászólt: bm / Vasárnap, 2011. április 24., 13.22 Válaszoljál rá!

Láttam a bizonyságtételüket,Etálkát megértem ,de neked szemedből,szádból ömlik a hazugság,szánalmas kép.

Hozzászólt: zzz / Vasárnap, 2011. április 24., 11.48 Válaszoljál rá!

Sok sikert az evangélizátornak a nőkhőz

Hozzászólt: Bódis Miklós / Kedd, 2011. április 19., 23.05 Válaszoljál rá!

Bódis Miklós szolgálatait megtalálod itt :
Evangélizáció 2007
Mezőpanit-Te is találkozhatsz Vele
JUSTIN.tv-Galap TV-Videos
Vajdahunyadi Baptista Gyülekezet

A Bódis Miklós hátszegi református lelkész és felesége Bódis Etelka 2x50 perces román nyelvű bizonyságtételét megtérésükről,üldöztetésükről,megpróbáltatásaikról és a románok közötti missziójukról megtalálod itt :
CREDO TV - Sa-l cunosc pe El Ablaknál

Áldott hallgatást és megerősödést kívánunk !

Hozzászólt: Evelinnek / Vasárnap, 2010. május 09., 09.13 Válaszoljál rá!

Kedves Evelin,magának részben igaza van ,de amit magyarlapádon művelt Bódis evangélízátór az túlhalad minden emberi értelmet és józan érvet.Máskülönben ő maga be ismerte,hogy a református egyház törvényei szerint elítélhető.Sajnos az igazi megtérést amire mindanyiúknak szűksége van ,ő saját maga tisztázására probálta felhasználni úgy ,hogy ő maga legyen a központban és nem Isten.Máskülönben Bódis evangélizátor nagyon jó szinészi adotságokkal rendelkezik, egyszóval ,,smecher,,.Szeretettel egy áldozata.

Hozzászólt: evelin / Kedd, 2010. március 23., 01.14 Válaszoljál rá!

Hasznaljuk a Bibliat arra,hogy masokat sertsunk meg vagy karhoztassunk?Isten az itelobirajo mindenkinek,nem mi.Ki tett minket azokka?Amikor elmondhatom en magamrol,hogy Isten gyermeke vagyok es betartom az O parancsait,Igeit szorol szora,ahogy a Bibliaban van,csak akkor fordulhatok a felebaratomhoz,hogy ramutassak tevedeseire!

Hozzászólt: evelin / Kedd, 2010. március 23., 01.10 Válaszoljál rá!

Mi baja van mindenkinek Bodis testverrel?Nekem szemelyesen is volt alkalmam talalkozni vele,hallottam ahogy predikelt,de semmi kifogasomnem volt ellene.Miert nem probalja ki mindenki magat es ugy alljon az Ur ele,ahelyett,hogy itelnenk es lerombolnank masokban azt,amit Isten veghezvitt benne??Vajjon a pletykasag,irigyseg,ellensegeskedes nem ugyanolyan nagy bun,mint a pl.a szekta?

Hozzászólt: zzz. / Vasárnap, 2008. november 23., 15.21 Válaszoljál rá!

Bódisnak és feleségének ha igazi megtértek ,bócsánatot kellene kérni hivatalosan azoktól a több száz lapáditól akik oda segiteték ,hogy oda jött lapádra.Annyi lapádi barátjával kiszurt, hogy erre nemm képpes.Szégyelhetné magát.

Hozzászólt: angyal / Hétfõ, 2008. november 17., 08.57 Válaszoljál rá!

Tisztitsátók meg templómainkat a szektáktól.Nincs kőze hózzá az Urnak csak a sátány fiainak és a lattroknak.

Hozzászólt: Mégegy figyelem felhívás / Vasárnap, 2008. november 16., 23.45 Válaszoljál rá!

Tisztítsátok meg a templomaitokat a politikától! Nincs köze hozzá az Úrnak! Az imádság Háza a Templom! Ma, Jézus nemcsak az árusokat űzné ki, hanem a politika szellemiségét is! Nincs helye az Istennek Házában!

Hozzászólt: Egyházi vezetők / Vasárnap, 2008. november 16., 23.33 Válaszoljál rá!

De még mennyire szükség van a hitmélyítésre! Most van csak szükség igazán! Főleg a ref.egyházakban, evangélikus, stb., protestáns egyházakban! Azt hiszem ideje lenne a 95.tételen újra elgondolkodni és azon is, hogy mit is írtak alá 2001-ben előljáróink! Vigyázzatok! Virrasszatok és imádkozzatok!

Hozzászólt: Kriszta. / Csütörtök, 2008. november 13., 08.02 Válaszoljál rá!

Kedves Érdeklődő.Válaszaim a következők.A pénz segélyt Bódis Etelka asszonynak gyüjtőték és én magam is adómányoztam és a lapádi ref egyház szervrzése alatt tőrtént.Amit helyénvalónak is tartottam,hisz keresztény emberek vagyunk és reformátusak ,bár igaz nem a Bódis-Zimányi szektáhóz tartozóak.Molnár tiszteletes úranak pedig anyugdijazása után meghószabitották egy ével a szolgálatát.Bódis- Zimányi szekta a falunak és feleségének az egyházának ártott a legtőbett és nem utólsó sórban a magyarságnak.Tisztelt hózászolók én ezzel befelyezettnek tekintem a hózzászólásaimat.Isten áldja a református egyházat és minden hózászolót kivétel nélkül.Öszinte és megbócsájtó szeretettel KRISZTA

Hozzászólt: Érdeklődő / Szerda, 2008. november 12., 21.00 Válaszoljál rá!

Kriszta!
l.kérdés: Ha a Bódis-Zimányi szekta ennyire tömkre tette Magyarlapád egységét,miért gyüjtöttek akkor a hívek és a presbitérium az idén 25 millió lejt a Bódis család megsegítésére?Igaz-e,hogy a falu ma is évente jelentős mennyiségű alapélelmiszerrel látja el őket /lásd.Kis Tükör 2oo7.júlis-augusztusi szám/???
2. Kérdés : Igaz-e,hogy Magyarlapád a Bódis előtti két idős lelkészt is elkergette a faluból,Nagy Lajost 22 év szolgálat után,Molnár Józsefet pedig 17 év után idős kora és nyugdíjbavonulásának közelsége mentette meg a "békességes" távozástól.Ők is szektásak voltak???
3.Kérdés : Neked,személyesen mit ártott Zimányi -Bódis,milyen rosszat tett neked,hogy ennyire gyűlőlöd őket ?

Hozzászólt: Kriszta / Szerda, 2008. november 12., 18.00 Válaszoljál rá!

Semmit sem cselekedhetünk az igazság ellen,hanem csak az igazságért.2 kor.13-8.Az igazság pedig az,hogy a Zimányi-Bódis szekta úgy tönkre tette a lapádi egységet ahogy a kommunista rendszernek sem sikerült.A megtéréssel különösebb ellenvetésem nincsha annak következtében a békesség nem szenved kárt mind magyarlapádon. Tisztelettel Kriszta

Hozzászólt: Gaspar Attila / Szerda, 2008. november 12., 17.10 Válaszoljál rá!

Sajnalom kedves Kriszta, hogy eselyt sem ad Bodiseknak es altalaban a megterteknek. Minden megtert elobb megteretlen volt, tehat vizet predikalt es bort ivott - en is. De megtérésuk utan csakis vizet predikal es vizet is iszik, amig birja az Ordog tamadasat es el nem esik. Akkor konyorog bunei bocsanataert, es Isten ujra talpra allitja, szolgalatba, es kuzd ismetelten a Megvalto oldalan. Nincs kizarva az eleses, visszeses, de ahanyszor megbanja buneit, annyiszor bocsatja meg azokat Isten - minden bunbanonak, kivetel nelkul, az en, vagy a Kriszta megkerdezese nelkul. Hala (ezert is) Neki. A vér alá kerult bunoket pedig veszelyes barkinek is felemlegetni, meg akkor is ha nem tudja,vagy nem akarja elhinni annak a kepmutatonak, hogy mar atadta azokat a Megvaltonak.Nekem azt kell efogadnom es elhinnem, amit a megtert bunos mond (en, vagy maga, vagy Bodis Miklos). Csak innen mehetunk tovabb a bekesseg utjan - egyutt Urunkkal.
Szeretettel Gaspar Attila

Hozzászólt: Kriszta / Szerda, 2008. november 12., 07.54 Válaszoljál rá!

A Zimányi-Bódis szekta vihart vetett tehát azt is aratta,bórt ivott és vizet prédikált.Bódis pedig egy kőpönyeg forgató.Ez az én öszite véleményem. Maradok tisztelettel KRISZTA

Hozzászólt: Kriszta / Szerda, 2008. november 12., 00.42 Válaszoljál rá!

Hála az Istenek a magyarlapádi ref. kőzösségünk ki védte a Ziimányi-Bódis szekta áldatlan munkáját és megmaradtunk hüséges keresztény református kálvinistának.Ezt őrőköltük elödeinktöl. Erröl ennyit. Ősszinte szeretettel KRISZTA

Hozzászólt: Gáspár Attila / Szerda, 2008. november 12., 00.23 Válaszoljál rá!

Itt annyira peregnek az események, hogy talán már mindenki elfelejtette a Kriszta nekem szánt válaszát. Azért megkockáztatom leirni, hogy én megismertem a Bódis Miklós és Etelka házaspárt, miután elűzték őket Magyarlapádról és hitelesnek ismertem el megtérésüket. Idén sikerült eljutnom az új gyülekezetében, Hátszegen július első vasárnapján szervezett Imanapra. Ott is hitelesnek láttam az evangélium megélésére irányuló tevékenységüket, mert soha senkitől nem láttam hallottam még olyant, hogy románokkal, cigányokkal, szlovákokkal, szászokkal, zsidókkal együtt imádkozzanak a református templomban. A magyar reformáció a XVI-ik sz-ban megtorpant a Kárpátoknál, nem vitték azt át elődeink sem a románoknak, sem a csángóknak, sem a cigányoknak. Bódis Miklós és Etelka ma is, minden nap ki tudnak állani (hiányos román nyelvtudásukkal) az ortodox románok falvainak templom-terére és protestáns énekekkel, igeolvasással, bizonyságtétellel hivják az éppen arra vetődőket a Királyi lakomára. És sokan vannak, akik meghallják, megtérnek, elfogadják (a már emlitett hiányos nyelvtudással hirdetett) Igét!. Mi kell ennél több egy mai romániai magyartól? Próbáljuk ki mi is, kedves Kriszta, s ha jobban csináljuk mint ők, akkor tanitsuk meg az új metódusra a Bódis házaspárt. Biztosan elfogadják. Szeretettel ajánlom, Gáspár Attila.

Hozzászólt: Gurka Olga / Kedd, 2008. november 11., 23.05 Válaszoljál rá!

Tőkés László nem osztja meg a reformátusokat? Nagyobb megosztó, szétszakító, szóval szektás, mint ő nem is kell. Ehhez mit szól a CE?
Kíváncsi lennék arra, hogy ezt hova teszi a református Egyház. Mit szól ehhez a nagy többség? Őket megkérdezték? A püspöki palotából osztják meg a magyarokat. Még Isten nevét is belerondítják a körlevelekbe. Kár, hogy adja a nevét, s még tűri.

Hozzászólt: GYK / Kedd, 2008. november 11., 22.55 Válaszoljál rá!

Mi az, ami református, és nem egyházidegen? Katolikusként nem igazán értem ezeket. Mi azt valljuk, hogy aki Istenért buzgólkodik, tegye. Szeretjük érte, s keressük a közös nevezőt. II.János Pál atya jónak látta, hogy erre buzdítson.

Kedves Kriszta, inkább önt látom szektás felszólalónak. Kizárólagosságával engem erre emlékeztet.

Hozzászólt: Lukács Lajos / Kedd, 2008. november 11., 22.50 Válaszoljál rá!

Ha Zimányi szektát akart volna létrehozni, kiszakadhatott volna az egyházból. Ugyanúgy megtehette volna ezt Bódis Miklós, mivel a lapádiak 75-80% támogatta. Sem ők, sem a CE nem akart, s nem is akar kiszakadni a református egyházból. S éppen az a tény, hogy alázattal hordozzák el a meghurcolást, lejáratást, áthelyezéseket, stb. bizonyítja, hogy nem a szeparatizmus, nem a lelki békétlenség és nem a megoszlás volt a cél. Ma sem az. Éppen a békesség forrásának a megmutatásában fáradoznak. Vagy ha úgy tetszik a hamis békesség leleplezésében. Mert milyen békesség az, amelyik "békésen" tűri a paráznaságot, a hazugságot, a tolvajlást, a haragot, stb. ?

Hozzászólt: Kriszta / Kedd, 2008. november 11., 17.21 Válaszoljál rá!

Tisztelt Hozzászólók A megtérés egyetlen alanya Isten.Ezért nem annyira megtérésről mint megtéritésről beszélhettünk Lapádon.Éppen ezért a Zimánnyi- Bódis szekta evangélizációs módszereit elutasitotuk,mert olyan látványos hatásvadász és tömegpszihózist prakktikákkal élt amely kálvinista hitünktől és az egyházunktól idegen szeparatizmust,lelki békétlenséget és végül ,megoszláshóz vezetett.A CE-szővetség sajnós támogatta ebben a szélhámóságban a Zimányi- Bódis szektát.Különben tisztelt R.Szabó István úr irását helyénvalónak tartóm.

Hozzászólt: R. Szabó István / Kedd, 2008. november 11., 10.42 Válaszoljál rá!

Tisztelt Hozzászólók!

Párbeszédhez, egészséges kapcsolatokhoz a felek nyitottságára van szükség. Arra a nyitottságra, amelyik őszintén érdeklődik a másik ember iránt. Érdeklik az indítékok, hogy mit miért ír vagy mond. Ez előfeltétel. Egy hálaadásról szóló beszámoló olvasatán támadni, vádolni? A magyarság egységét közös kultúránk, múltunk, beszélt nyelvünk, erős politikai érdekképviseletünk jelenti és biztosíthatja. Legalábbis így gondoljuk és ilyenszerűen nyilatkozunk legtöbben. Az én kérdésem: ha valóban fontos a magyarságtudat ápolása és, hogy legyen virágzó magyar közösség Erdélyben 5, 20, 50, 200 esztendő múlva is (hacsak időközben vissza nem jön az Úr Jézus Krisztus), ehhez nem kellene egy közös jövőkép? Ezen belül, sőt a magyarság jövőképalakításának katalizátoraként nem éppen az Egyház kellene jövőképpel rendelkezzen? Mit ér a vagdalkozás, ha nincs látás, de egyáltalán vágy a megbeszélésre, egymás megértésére, a jövő megtervezésére? A Példabeszédek könyvében van egy ideillő igevers (29:18): "Mikor nincs mennyei látás, a nép elvadul; ha pedig megtartja a törvényt, oh mely igen boldog." Mennyei látásra van szükségünk a múlt és a jelen értékeléséhez is, de a jövő megálmodásához, megalapozásához és a tudatos munkálkodáshoz is. Sok a valós vagy alaptalan sértettség és sértődöttség. A legtöbbször a "másik fél" cak mozgó célpont, amelyre csak lőni illik. Ha mozog azért, ha áll akkor azért. Én tisztelettel meghívom Krisztát, Pistát, Kiváncsicsacsit és bárkit, akit őszintén érdekel a CE Egyházban való szerepe, gondjaink, vívódásaink, terveink, stb. akár egy szemtől szembeni találkozásra. Higyjék el, hogy a célpontjukhoz közelebb lehet jönni, senki nem fog visszalőni és meggyőződhetnek, hogy a CEs is hús-vér ember, aki vágyik arra, hogy megértsék és, hogy megértse beszélgető társát. A CE Szövetségnek Marosvásárhelyen van az országos központja, Hegyi Lajos u. 9 szám alatt. Tel.: 0365.806.882, 0740.310.367. Email: r.sz.istvan@citromail.hu. Akár emailen, akár telefonon, akár személyesen megkereshetnek. Üdvözlettel: R. Szabó István, a CE Szövetség utazótitkára

Hozzászólt: KRISZTA / Hétfõ, 2008. november 10., 15.08 Válaszoljál rá!

Őrizkedjetek pedig a hamis prófétáktól a kik juhoknak ruhájában jőnek hozzátok,de belül ragadozó farkasok. Gyümőlcseiről ismeritek meg őket.Maté.7.15-16. Ez a Zimányi-Bódis szekta gyümőlcse magyarlapádon. Tisztelettel KRISZTA

Hozzászólt: Miki / Hétfõ, 2008. november 10., 13.54 Válaszoljál rá!

Bamba képpel állok, s kérdezem magamtól: Miről van szó? Miről nyitunk vitát? Újra és újra fellángol a vádak tüze? Lapád és Zilah, Kolozsvár és Várad, stb. megannyi hivatkozási pont? Másodkézből, harmadkézből, hallomásból, kívülről manipulált információk mixere? Mikor szűnünk meg ezekre hivatkozni? Vagy mikor kérdezzük meg az érintetteket, lehetőséget adva nekik az őszinte megszólalásra? Ki kérdezte meg Zimányit céljairól? Kiben volt meg az őszinte kíváncsiság (tényfeltárás vágya) arra, hogy magától Bódistól kérdezze meg múltját? Vagy a CE lelkészeit? Nem előítéletekkel indulva, hanem "fair-play" lehetőségeket biztosítva.
Ebből nem sokat láthattam, hallhattam, olvashattam. De olvashattam megrendelt újságcikkeket, (professzor)szakértői kivizsgálásokat (melyek fittyet hányva a keresztyén teológia alaptanításaira, manipulatív módon bizonyították valaki(k)nek a vétkességet), püspöki hatalomféltő megszólalásokat, stb.
Úgy tűnik, nem tudjuk még mindég azt, hogy az "igazság a részletekben lakik". Vajon látjuk-e a részleteket? Magyarlapádra hivatkozunk, s nem figyelünk arra, ami most történik? Látjuk-e azt, hogy ma is koholt vádak alapján "csinálnak ki" lelkészeket? Látjuk-e azt, hogy a református egyházban koncepciós perek zajlanak? (Most éppen nem CE-s, s nem Zimányis papok ellen. De minden bizonnyal következnek ők is, újra.) Aki a hatalom ellenében szól, az mind félreállíttatik? Mikor eszmélünk?
Mikor vesszük észre, hogy Isten mit akar?

Hozzászólt: Ilona János / Hétfõ, 2008. november 10., 12.47 Válaszoljál rá!

Kedves Kriszta!

Az őszinte imádsághoz, ha már imádságról beszél, alázat szükséges. Ha alázatos vagyok, akkor nem vágok vissza gúnyosan és nyeglén azoknak, akik szeretettel szólnak hozzám. Ha nem vágok úgy vissza, akkor meg is hallom, amit mondanak nekem.
Akkor: elindulhat a változás bennem.
Másképp: maradok a régi állapotomban.

Bizony nagy ajándék a világos látás.

A „parasztpróféták” témájában hasznos olvasmány még Visky Ferenc „Anti” című kötete. (A Koinónia Könyvkiadó adta ki, ha jól emlékszem, 2005-ben, de ezt most nem tudom ellenőrizni.)

Hozzászólt: kriszta / Hétfõ, 2008. november 10., 10.16 Válaszoljál rá!

Tisztelt Biro István Mi mindanyian Isten gyermekei vagyunk mert isten kegyelme véghetetlen még akkor is,ha on azt allitja ,hogy en az uttobi listan fogok szerepelni.Én is imádkozok maGÁERT HA MEGENGEDI azért, hogy,az isten adjon őnnek világos látést,hogy ne eljen ég és főld kőzőtt lebegve .Az őn mutogatás a szektakra jellemző. Hatartalan szeretettel KRISZTA.

Hozzászólt: Biró István / Hétfõ, 2008. november 10., 09.19 Válaszoljál rá!

Kedves kriszta! Azt írod "Bodis-Zimányi szekta magyarlapádot megtértekre és NEM megtértekre osztotta". Egy gondolatot engedjél meg. Amikor a Titanic óceánjáró elsűjedt a hajókapitányság falára két falragaszt helyeztek el, amire egy tisztviselő időnként ki jött az irodából és felirta a neveket. Az egyik lista neve ELTÜNTEK a másik MEGMENEKÜLTEK. Sajnos tudjuk hogy az eltüntek lista hosszabb volt. Nos ez így van nem csak Magyarlapádon. Isten két csoportba sorol bennünket "megtértekre és NEM megtértekre" hogy az ön szavaival éljek. Még egy megjegyzés, szavaiból itélve Te az utóbbi listán fogsz szerepelni szerepelni. De imádkozom érted is ha meg engeded, egy valamivel több mint négy elemivel rendelkező hozászóló.

Hozzászólt: kriszta / Hétfõ, 2008. november 10., 08.03 Válaszoljál rá!

Kedves Gáspár Attila őfelsége.A Bodis-Zimányi szekta magyarlapádot megtértekre és NEM megtértekre osztotta,tünteteseket szerveztek nagyenyeden es kolozyváron , fogva tarttoták az egyház kerület fegyelmi bizotságát ,ekőzben a református templomot latrok barlangává tették,rokonok vesztek őszze egymassal . Hát rőviden ezt tette a - Bodis-Zimányi szekta magyarlapádon.Ez nem szélhámopsség vagy ilyenek a megtértek.Imádkozo szivvel de helyesirási hibákal Kriszta z

Hozzászólt: Gáspár Attila / Hétfõ, 2008. november 10., 00.22 Válaszoljál rá!

Kedves véleménnyílvánítók, sajnálom, hogy mindenki szektásként szólt hozzá a fenti jószándékú híradáshoz, pedig éppen ezt marasztalja el a CE-ben. Mert, ugyebár mindenki szektás, aki nincs birtokában a teljes Igazságnak. (Pl. Kriszta nem ismeri a magyar helyesírást, aztán nem tudja, hogy ki kiket és miért oszt meg Magyarlapádon és még sorolhatnánk; mások azt nem tudják, hogy ha tényleg érdemben, jó szándékkal és építő módon akarunk hozzászólni bármihez, amiből féltett magyarságunk tanuljon, hasznot húzzon (pl. elnyerje az örök életet!) és megigazuljon, akkor legalább illik a teljes nevünket a mondandónk alá írni. Ha valaki úgy gondolja, hogy van létjogosultsága a leki megújulás, megtérés kifejezéseknek a magyar (református) szótárban, az használja. Aki ezt tagadja, az (felelőtlenül ne vegye szájára, vagy tolla hegyére, de) olvassa el a Bibliában a Márk 1,15-ből az Úr Jézus szavait. Aztán , ha jól meggondolta, és megértette, akkor válaszoljon. Nem muszáj állandóan írni, fecsegni. (Ezt én azért merem így leírni, mert csütörtökön reggal ezt az igét kaptam: Fedd meg bátran honfitársadat, hogy ne légy részes a vétkében.3Móz19,17) Hagyhatunk magunknak időt az imádkozásra is, amint ezt is olvashatjuk a Lukács 18,1-ben: Arról is mondott nekik példázatot, hogy mindenkor imádkozniuk kell, és nem szabad belefáradniuk... Imatéma pedig bőven van napjainkban. Soha ennyi nyomorúsága nem volt magyar népünknek mint napjainkban. Isten figyelmeztet szóval, bizonyságtétellel, a "szektások üzeneteivel"; a mált évszázadban már országunkat is szétdaraboltatta - kétszer is, cselédekként élünk 90 éve a saját hazánkban, de nem értünk a jelekből, sem a szóból, mert "engedetlen nép ez" (Ez2,6)
Aki pedig a kettő-négy osztályos parasztfróféták bizonyságtételeit (Nocsak:ismét egy veszélyes, kiírtandó magyar szó!) ócsárolja, az olvassa el az ez évben megjelent 92 éves Jakab Sándor kispetri földművelő önéletírását, amit okulásunkra írt, Isten össze nem adható csodája címmel s akkor erről is vitát nyithatunk. Jó szándékkal, minden magigazulásra törekvő magyar hasznára. Testvéri szeretettel, Gáspár Attila.

Hozzászólt: kriszta / Vasárnap, 2008. november 09., 08.45 Válaszoljál rá!

KEDVES Szász Zoltan úr,a nevem Kriszta igy kereszteltek szüleim.A MEGTERES a református hittanitás szerint nem a fizikai megteresre utal,hanem a lelki megteresre ezért szekta.A magyarsag tudatot pedig azzal tette tőnkre,hogy szerelmi csalodásai miatt ellensége magyar a magyarnak MAGYARLAPADON.

Hozzászólt: Botos Csaba / Szombat, 2008. november 08., 18.04 Válaszoljál rá!

Kedves Kiváncsacsi, nagyon örülök, hogy ilyen elismeréssel ír Visky Ferencről és Papp Antalról. Az Ő nemzedékükről mi is csak elismeréssel szólhatunk és szólunk is. De nem nagyon kell szólni, mert még holtuk után is beszélnek. Csak egy baj van. Őket is a maguk idejében ugyancsak leszektásozták, magyarellenesnek titulálták, sőt: Visky Ferencet Papp László püspök hitvallásellenességgel vádolva küldte kényszernyugdíjba, jóval a nyugdíjkorhatár előtt. Ni mai CE-es lelkészek és hívő egyháztagok nem vagyunk méltók a nyomukba lépni. Megértem magát bizonyára sok rossz tapasztalata van velünk kapcsolatban. Nem vagyunk angyalok. De szolgálni szeretnénk ahogyan tőlünk telik. Biztosan sok anyagias is van közöttünk. Ne minket nézzen, hanem vegyen példát Jézusról Aki Önből sokkal különb hívőt, vagy talán CE-st tud faragni mint mi vagyunk. Egyházszakadástól pedig nem kell tartani! Száz éve nem szűnik meg ez a vád. Mi azt mondjuk: Itthon vagyunk a református egyházban. Higgye el nagyon szeretjük, és alig várjuk hogy elszakadjunk a hazugságtól, az Istenkáromlástól, a paráznaságtól, a válástól a rosszindulatú feltételezésektől, az általánosítástól és sorolhatnánk. Lenne mitől elszakadni, ugye, kedves Barátom? Egyébként miért nem vállalja fel a nevét sem Kriszta, sem Pista, sem Kiváncsicsacsi?

Hozzászólt: Botos Csaba / Szombat, 2008. november 08., 18.03 Válaszoljál rá!

Kedves Kiváncsacsi, nagyon örülök, hogy ilyen elismeréssel ír Visky Ferencről és Papp Antalról. Az Ő nemzedékükről mi is csak elismeréssel szólhatunk és szólunk is. De nem nagyon kell szólni, mert még holtuk után is beszélnek. Csak egy baj van. Őket is a maguk idejében ugyancsak leszektásozták, magyarellenesnek titulálták, sőt: Visky Ferencet Papp László püspök hitvallásellenességgel vádolva küldte kényszernyugdíjba, jóval a nyugdíjkorhatár előtt. Ni mai CE-es lelkészek és hívő egyháztagok nem vagyunk méltók a nyomukba lépni. Megértem magát bizonyára sok rossz tapasztalata van velünk kapcsolatban. Nem vagyunk angyalok. De szolgálni szeretnénk ahogyan tőlünk telik. Biztosan sok anyagias is van közöttünk. Ne minket nézzen, hanem vegyen példát Jézusról Aki Önből sokkal különb hívőt, vagy talán CE-st tud faragni mint mi vagyunk. Egyházszakadástól pedig nem kell tartani! Száz éve nem szűnik meg ez a vád. Mi azt mondjuk: Itthon vagyunk a református egyházban. Higgye el nagyon szeretjük, és alig várjuk hogy elszakadjunk a hazugságtól, az Istenkáromlástól, a paráznaságtól, a válástól a rosszindulatú feltételezésektől, az általánosítástól és sorolhatnánk. Lenne mitől elszakadni, ugye, kedves Barátom? Egyébként miért nem vállalja fel a nevét sem Kriszta, sem Pista, sem Kiváncsicsacsi?

Hozzászólt: Kíváncsacsi / Szombat, 2008. november 08., 16.33 Válaszoljál rá!

A CE is egy emberekből összeálló egyesület. Addig amíg tömör volt - Visky Ferencék és Papp Antalék idejében - lehetett is rájuk építeni. Minőségileg voltak többek az átlagreformátusnál.A CE is - mint minden e földön - felhígult. Olyan alakok szivárogtak be, akik a CE-adta anyagi előnyök miatt tesznek, amit tesznek:hirdetik a megtérésüket, megtértségüket. Mivel egyik-másik világinak adottsága is van rá, "hasogatják" az igét és négyelemivel "prófétálnak". Lelkészek között van olyan, aki nem átallja felfordítani a belső egyházi rendet és olyan istentiszteleti rendet vezet be, ami neki épp tetszik...Sajnos nem mernek velük tenni semmit, mert félnek az egyházszakadástól, ami már megtörtént általuk, csak nem veszzük észre!!!

Hozzászólt: Szakács ELőd / Szombat, 2008. november 08., 16.19 Válaszoljál rá!

Az életet nem nyerhetjük meg meghalás nélkül. És semmit úgy igazán... még a magyarságot sem. Áldozd fel Krisztusért, és az evangéliumáért, és megnyered... Ezt nem én mondom (főleg hogy nem is vagyok CE-s), hanem Krisztus. Többet nem tudok hozzáfűzni...

Hozzászólt: Pista / Szombat, 2008. november 08., 10.10 Válaszoljál rá!

A CE-s lelkészek létjogosulltságával kapcsolatosan nekem mindig immár klasszikussá vált rockoperánkból Koppány szólója jön be, a "szemforgató hamis papok"-ról. Nem tudom, miképp,de ez jön be.

Hozzászólt: Szász Zoltán / Szombat, 2008. november 08., 10.07 Válaszoljál rá!

Kedves kriszta!
Esetleg rámutatna arra, hogy miért szektás a CE?
Azt is kifejtené, hogy miben veri tönkre a magyarság tudatot? -ahogy ön fogalmaz.
Talán a nevét is adja a véleményéhez?

Hozzászólt: kriszta / Szombat, 2008. november 08., 09.46 Válaszoljál rá!

A CEszövetseg es a Zimányi-Bódis féle szekta tőnkre verte a Magyarlapádi Ref.Egyhaz.évszazados egyseget és magyarsag tudatot.NEM hiszem,hogy Kecskeméti István prufesszor urnak ez jelentette volna a megtérést.Ezt ugy hivják,hogy szélhámosság.

Hozzászólt: Szász Zoltán / Szombat, 2008. november 08., 09.27 Válaszoljál rá!

Köszönjük a pontosítást professzor úr!
A buzgalom helyett talán pontosabb a törekvés szó.

Hozzászólt: Juhász Tamás / Szombat, 2008. november 08., 09.17 Válaszoljál rá!

A CE az angol Christian Endeavour, azaz keresztyén (hit)buzgalom kifejezés rövidítése. Mivel ez így nem közérthető, később kitalálták, hogy a latin "pro Christo et Ecclesia", azaz Krisztusért és az egyházért rövidítését is ki lehetne olvasni belőle.

Jelen
Puskel Péter
Communitas
www.mti.hu
www.hirkereso.ro
www.hirtv.hu