Egyénileg biztosított személyek figyelmébe!

A bruttó átlagfizetés 2012-re 2117 lej

2012. január 20. 18:22 (péntek) /

A 2012-es év társadalombiztosítási költségvetését meghatározó 294/2011-es törvény 17. cikkelye szerint a költségvetés megalapozásánál alkalmazott bruttó átlagfizetés az idei esztendőre 2117 lej. A társadalombiztosítási hozzájárulás megszokott munkafeltételek esetében 31,3 százalék.

A 263/2010-es törvény – amely a havi társadalombiztosítási járulék kiszámítását határozza meg – 36. cikkelye előírja, hogy a biztosított havi jövedelem nem lehet kevesebb a társadalombiztosítási költségvetés megállapításánál alkalmazott bruttó átlagfizetés 35 százalékánál és nem haladhatja meg annak ötszörösét.

Az Arad Megyei Nyugdíjpénztár sajtóközleményben figyelmezteti mindazokat a személyeket, akik egyéni társadalombiztosítási nyilatkozatot vagy szerződést kötöttek, hogy 2012. január elsejétől kezdődően a biztosított minimális havi jövedelem 708 lej helyett 741 lej (ennél nem lehet alacsonyabb), a maximum pedig 10 110 lej helyett  10 585 lej (ennél nem lehet magasabb). Ennek arányában emelkedett a járulék összege is: a minimális járulék 232 lej, a maximális 3313 lej.

A havi társadalombiztosítási járulék befizetési határideje a következő hónap 25-e, éppen úgy, mint eddig.

Az Arad Megyei Nyugdíjpénztár felkéri azokat az egyénileg biztosított személyeket, akik eddig még nem jelentkeztek a munkakönyvükért, mielőbb keressék fel a pénztárat (Voluntarilor utca 2A szám) e célból.

Hozzászólások