A minimális biztosítható havi jövedelem 741 lej

2012. február 20. 20:28 (hétfő) /

A 294/2011-es, a 2012-re vonatkozó társadalombiztosítási költségvetési törvény 17-es cikkelye előírásainak értelmében, a költségvetés megalapozásánál alkalmazott átlagos bruttó fizetés 2012-ben 2117 lej, míg a társadalombiztosítási hozzájárulás kvótája – megszokott munkafeltételek mellett – 31,3 százalék. 

Társadalombiztosítási nyilatkozat vagy szerződés formájában kötött egyéni nyugdíjbiztosítással rendelkező magánszemélyek esetében a havi társadalombiztosítási hozzájárulás kiszámításánál a nyilatkozatba, illetve a szerződésbe foglalt havi jövedelmet veszik alapul. Lényeges tudnivaló, hogya biztosított havi jövedelem nem lehet kevesebb a társadalombiztosítási költségvetés megállapításánál alkalmazott bruttó átlagfizetés 35 százalékánál, és nem haladhatja meg annak ötszörösét. Az Arad Megyei Nyugdíjpénztár sajtóközleményben hívja fel az érdekeltek figyelmét arra, hogy 2012. január elsejétől kezdődően a minimális biztosítható havi jövedelem 741 lej, a maximum pedig 10 585 lej. Ennek megfelelően a minimális havi társadalombiztosítási hozzájárulás 232 lej, a maximális hozzájárulás pedig 3313 lej.

A sajtóközlemény külön is felszólítja mindazokat a magánszemélyeket, akik egyéni társadalombiztosítási nyilatkozatot vagy szerződést kötöttek és a biztosított összeg kevesebb, mint 741 lej, hogy jelentkezzenek mielőbb a nyugdíjpénztárban az összeg módosítása céljából.

A felszólítás azokra a magánszemélyekre is vonatkozik, akik még nem vették át munkakönyvüket a megyei nyugdíjpénztártól. Haladéktalanul tegyék meg ezt, saját érdekükben.

Hozzászólások