5,2 százalékkal 2051 lejre nőtt márciusban az előző hónaphoz képest a nettó átlagbér. A legnagyobb, 6347 lejes átlagfizetéseket a dohányiparban, a legkisebbeket, 1161 lejt a vendéglátásban regisztrálták – közölte tegnap az Országos Statisztikai Intézet (INS).
A bruttó átlagbér 2829 lej volt, 5,1 százalékkal több, mint februárban.
A fogyasztói árak alakulásához viszonyítva, a reálbérindex 105,1 százalékon állt márciusban az előző hónaphoz képest.
2015 márciusához viszonyítva a nettó átlagbér 12,1 százalékkal nőtt, a reálbérindex pedig 115,5 százalékon állt.
1990 októberéhez hasonlítva a reálbérindex 156,1 százalékos volt, 7,5 százalékkal magasabban a 2016 februárjában regisztrált értéknél.
2016 márciusában a legtöbb gazdasági szektorban nagyobbak voltak a fizetések, mint egy hónappal korábban, miután sok helyen negyedévi, évi, teljesítményarányos vagy húsvéti prémiumokat stb. osztottak.
A legjelentősebb, 45,4 százalékos növekedést a nyers kőolaj és földgáz kitermelése terén regisztrálták; a dohányipari termékek készítése következik 33,9, majd a biztosítások, viszontbiztosítások és nyugdíjalapok – kivéve az állami rendszert –, a kokszból és kőolajból készülő termékek előállítása és a kőolaj-kitermelés melléktevékenységei jönnek 20- ,5 százalék közötti béremeléssel.
Hozzászólások