A munkaerő-foglalkoztató ügynökség pontosít

2010. augusztus 26. 14:17 (csütörtök) /

Ígéretéhez híven az Arad Megyei Munkaerő-foglalkoztató Ügynökség, szerkesztőségünknek is továbbította azt a sajtóközleményt, amely a szakminisztériumtól kapott utasítások alapján néhány pontosítást tartalmaz az 58/2010-es sürgősségi kormányrendelet előírásainak gyakorlati alkalmazására vonatkozóan.

A közlemény hangsúlyozza, hogy mindazoknak a magánszemélyeknek, akik szabad foglalkozásból származó, nem fizetésjellegű jövedelmet realizálnak (realizează venituri de natură profesională, altele, decât cele salariale), havonta be kell fizetniük a 0,5 százalékos járulékot a munkanélküliségi alapba.

Az új nyilatkozat modelljét jóváhagyta Silviu Bian, az Országos Munkaerő-foglalkoztató Ügynökség elnöke, az 599/2010-es rendelettel. A nyilatkozat modellje megtalálható és letölthető a www.anofm.ro honlap htpp://download2.anofm.ro alfejezetéről, vagy a www.arad.anofm.rohonlapról.

Az ügynökség ugyanakkor tájékoztatja a munkaadókat, hogy ugyanazon a honlapon megjelent a DECLSOM 2010b program 10.7.6 változata, amely az előző 10.7.5 változattal ellentétben, lehetővé teszi az előző rendszer előírásai alapján kitöltött nyilatkozatok átvételét is a TASCA mező (valoare 1) automatikus kiegészítésével.

Fontos tudnivaló, hogy a munkanélküliségi alapba történő egyéni hozzájárulást is a havonta megvalósított netto jövedelemre számítják. A nyilatkozatba tehát nemcsak a személyi adatokat kell beírni, hanem a megvalósított nettó jövedelem összegét is. Ennek alapján számítják ki a kötelező havi járulék nagyságát.

A munkanélküliségi alapba történő, a kitöltött nyilatkozat alapján meghatározott egyéni hozzájárulást a megyei ügynökségnek az államkincstárban megnyitott RO 56TREZ02128210409XXXXX folyószámlájára kell befizetni.

Az ügynökség ezúton is felkéri az érintett magánszemélyeket, hogy mielőbb jelentkezzenek a nyilatkozat kitöltése és leadása céljából a Călugăreni utca 1A szám alatti lévő székhelyen, telefon 0257/211-230, naponta 8.30–16.30 óra között.

A munkanélküliségi alapba történő egyéni járulékkal kapcsolatos újabb pontosításokról a szakminisztérium rendeletben fogja értesíteni az érdekelteket.

 

***

 

Az Arad Megyei Egészségbiztosítási Pénztártól kért és kapott információk szerint az egészségbiztosítási járulék befizetésével kapcsolatos előírások gyakorlatilag változatlanok. A 95/2006-os törvény előírásai érvényesek továbbra is. A járulékbefizetési negyedévenkénti határidők is változatlanok: március 15., június 15., szeptember 15. és december 15.

Hozzászólások