Július 1-jétől magasabb összegű közlekedési bírságokra számíthatnak a szabályszegő járművezetők Romániában. Az emelés oka, hogy a büntetőpont értéke a bruttó országos minimálbérhez igazodik, amelynek növekedésével a pénzbírságok is automatikusan emelkedtek.
Az új szabályok szerint egy büntetőpont értéke immár 216,25 lej, ami a bruttó minimálbér öt százalékának felel meg. Ennek megfelelően a közúti közlekedést szabályozó 195/2002-es sürgősségi kormányrendeletben meghatározott valamennyi bírságtétel módosult.
Az új bírságok a következőképpen alakulnak:
I. bírságosztály (2–3 büntetőpont): 432,50 és 648,75 lej között,
II. bírságosztály (4–5 büntetőpont): 865 és 1081,25 lej között,
III. bírságosztály (6–8 büntetőpont): 1297,50 és 1730 lej között,
IV. bírságosztály (9–20 büntetőpont): 1946,25 és 4325 lej között,
V. bírságosztály (21–100 büntetőpont), amely kizárólag jogi személyekre vonatkozik: 4541,25 és 21 625 lej közötti bírságot jelent.
Az aradi rendőrség a változások kapcsán arra hívta fel a közlekedők figyelmét, hogy a legbiztosabb módja a pénzbírságok elkerülésének továbbra is a közlekedési szabályok betartása. A hatóságok minden járművezetőt arra kérnek, hogy felelősségteljesen vezessen, ezzel is hozzájárulva a közlekedés valamennyi résztvevőjének biztonságához.
Hozzászólások