Mivel vége felé közeledik a tanév, az Arad Megyei Munkaerő-foglalkoztató Ügynökség (AJOFM) ismételten felhívja a cégek, gazdasági társaságok figyelmét, hogy a 76/2002-es munkanélküliségi törvény néhány igen figyelemre méltó anyagi kedvezményt, támogatást biztosít azoknak a munkaadóknak, akik végzős fiatalokat alkalmaznak meghatározatlan időre a megüresedett állásokba.
A törvény előírásainak értelmében a 16. életévüket betöltött nyolc vagy tíz osztályt, szakiskolát végzett fiatalok alkalmazásáért személyenként 12 hónapig havonta 500 lejt kap a munkáltató a munkanélküliségi költségvetési alapból; 600 lejt líceumi vagy posztliceális oktatást végzettek alkalmazása esetén, illetve 750 lejt egyetemet végzett fiatalok alkalmazásáért.
Ebben az időszakban – azaz 12 hónapig – a munkaadónak nem kell fizetnie az alkalmazott fiatal végzős után a kötelező hozzájárulást a munkanélküliségi alapba.
A feltétel az, hogy a munkaadónak kötelessége legalább 3 évig megtartani a munkaviszonyt attól az időponttól kezdődően, hogy megkötötte az erre vonatkozó egyezményt a munkaerő-elosztó ügynökséggel. Abban az esetben, ha az alkalmazott fiatal fogyatékos személy, a fenti anyagi kedvezményeket 18 hónapig, azaz másfél évig kapja a munkaadó.
Az AJOFM sajtóközleményében azokról a kedvezményekről is szó van, amelyeket a 45. életévüket betöltött munkanélküli személyeket vagy a gyermekét (gyermekeit) egyedül nevelő, családfenntartó munkanélküli személyt (személyeket) alkalmazó munkaadó kap az államtól a 76/2002-es törvény értelmében. Mindkét esetben a munkaadónak 12 hónapig nem kell fizetnie a kötelező hozzájárulásokat a munkanélküliségi alapba az alkalmazott személyek után, emellett 12 hónapig 500 lejt kap az államtól mindegyik személy után. A feltétel az, hogy a munkaadónak kötelessége két évig megtartani a munkaviszonyt!
Ha a munkaadó olyan munkanélküli személyt alkalmaz, aki a megkötött munkaszerződéstől számított három éven belül betölti az előzetes, korkedvezményes nyugdíjazás illetve korhatári nyugdíjazás törvényben megszabott feltételeit, havonta 500 lejt kap az államtól a feltételek betöltéséig.
Hozzászólások