2017 februárjától bruttó 1450 lejre nő a minimálbér országszerte – közölte Liviu Dragnea szociáldemokrata elnök. Kihangsúlyozta, hogy mivel a tervezettnél később alakul meg a kormány, ezért az emelés csak jövő hónaptól lesz aktuális. Liviu Dragnea azt ígérte, 200 lejjel emelik a mostani bruttó 1250 lejes minimálbért. Azt is közölte, még egy hónapig fizetni kell azon hozzájárulásokat, amelyeket szintén januártól töröltek volna, például a 2000 lejnél kisebb nyugdíj után fizetendő jövedelemadót. Az egyetemistáknak fizetendő, két-háromszorosára megemelt ösztöndíjak utalása is csak februártól esedékes a PSD elnöke szerint.
A minimálbér emelkedése a közúti bírságok növelését vonja maga után, ez azt jelenti, hogy a büntetőpont a jelenlegi 125 lejről 145 lejre emelkedik. A közúti bírságok a mindenkori minimálbér 10 százalékát képezik, ennek megfelelően 290 és 435 lej közötti bírságra számíthat például az a gépkocsivezető, aki nem használja a biztonsági övet, vagy 10–20 kilométer per órás sebességgel túllépi az adott útszakaszon megengedett sebességhatárt. 580 és 725 lej közötti bírságot kap, aki nem tartja be a követési távolságot, nem tartja be a hangjelzésre vonatkozó szabályokat, és szabálytalanul parkol. Csaknem 900 lejes pénzbüntetést kaphat az, aki lejárt érvényességű jogosítvánnyal vezet gépjárművet.
Hozzászólások