Az országos nettó átlagbér októberben 1615 lejre emelkedett

2013. december 6. 02:27 (péntek) /

Októberben 1615 lej volt az országos nettó átlagbér, vagyis 6 lejjel (0,4 százalékkal) nagyobb szeptemberhez képest. A legnagyobb bérek a pénzügyi közvetítések területén voltak, a legalacsonyabbak a szállodákban és vendéglőkben dolgozók körében.

Az Országos Statisztikai Hivatal (INS) csütörtökön közzétett adatai szerint a pénzügyi közvetítések területén 3829 lej volt a fizetés, a szállodákban és vendéglőkben 900 lej. Az átlagbér országos szintű evolúcióját, többek között, a prémiumok, az ételjegyek, vagy a nettó jövedelemből juttatott járulékok befolyásolták, valamint néhány, alacsony jövedelmű alkalmazott elbocsátása.

A nettó átlagbér legjelentősebb mértékű, 13,2 százalékos emelkedése a kitermelő tevékenységek terén következett be, a legnagyobb esések (26,1 százalékos) a kőolaj és a földgáz kitermelése terén, illetve a kokszipari termékek gyártásának és a kőolaj-finomításból származó termékek előállítása terén (17,7 százalékos) következtek be.

„Ami az állami alkalmazotti szférát illeti, a tanügyben 4 százalékkal emelkedett a nettó átlagbér a pedagógusoknak fizetett plusz órabérek kifizetése nyomán. A közigazgatásban, valamint az egészségügyben és a szociális védelem ágazatában októberben a nettó átlagbér csak enyhe, 0,2 százalékos, illetve 0,6 százalékos emelkedést mutatott szeptemberhez képest” – mutat rá az INS a közleményében.

Tavaly októberhez viszonyítva az országos nominális nettó átlagbér 4,1 százalékkal emelkedett.

(Mediafax)

Hozzászólások