Petru Călian PDL-képviselő, az alsóház költségvetési és pénzügyi bizottságának tagja szerint legalább 14 százalékkal nőnek 2011-ben a bérek a teljes közszférában, a nettó havi minimálbér 600 lej lesz, erről pedig az IMF-fel is megállapodtak.
Călian vasárnap sajtótájékoztatón elmondta, azoknak a közalkalmazottaknak, akik jelenleg 400 vagy 500 lejt kapnak a 25 százalékos bércsökkentés eredményeképpen, legalább 600 lejre növekedik a fizetése.
„A teljes közszférában legalább 14 százalékkal nőnek a fizetések 2011-ben erről pedig a Nemzetközi Valutaalap (IMF) képviselőivel is megállapodás született. Arról is szó volt, hogy az alacsony bérek nagyobb mértékben növekedjenek, ez azonban egyensúlyvesztést okozott volna. Az alacsony fizetések rendezésére megállapodás született, hogy a havi nettó minimálbér ne csökkenjen 600 lej alá. Vagyis egyetlen közalkalmazott sem visza majd haza 600 lejnél kevesebbet havonta. Azokat a béreket, amelyek a 14 százalékos emelés után nem érik el a 600 lejt, automatikusan 600 lejre kerekítik”, mondta Călian.
A PDL-képviselő szerint a kormány minderről megállapodott az IMF-fel, az ismertetett adatok pedig „biztosak”.
(Mediafax)
Hozzászólások