Drágulásokkal indult az év

2025. január 6. 15:51 (hétfő) /

Drágult a bukaresti metró, a jövedéki adó emelése miatt nőtt az üzemanyagok ára, illetve bizonyos adók is módosulnak idén január elsejétől.

* Az ólommentes benzin jövedéki adója 1000 literenként 2528 lejre nőtt (a 2024-es 2019 lejről), a gázolajé pedig 2317 lejre (1850 lejről).

* A sör jövedéki adója a hektoliterenkénti 4,62 lejről 4,82 lejre, a habzóboroké 66,34 lejről 69,26 lejre nőtt január elsejétől.

*Az osztalékadó 8 százalékról 10 százalékra emelkedik; 500 ezer euróról 250 ezer euróra csökken az a bevételhatár, ameddig egy cég mikrovállalkozásnak minősül és ennek megfelelően adózik; az IT-szektorban, az építőiparban, valamint a mezőgazdasági és élelmiszeripari ágazatban megszűnnek az alkalmazottak adókedvezményei.

* Január elsejétől bevezették az ipari létesítmények után fizetendő 1 százalékos ’oszlopadót’. Tánczos Barna pénzügyminiszter jelentése szerint 90 napos határidőt szabtak meg az intézkedés végrehajtási szabályainak kidolgozására. Az első befizetések július 1. után lesznek esedékesek.

*Az egyetemi hallgatók csak a lakhelyük és az egyetemük szerinti települések közötti vonatjáratokon utazhatnak 90 százalékos kedvezménnyel. Emellett csak a lakhelyük és az egyetemük szerinti település tömegközlekedési járatain utazhatnak 90 százalékos kedvezménnyel.

* A szállításügyi miniszter rendelete értelmében az egy útra szóló metrójegy 3 lejről 5 lejre, a két útra szóló 6 lejről 10 lejre, a 10 útra szóló pedig 25 lejről 40 lejre emelkedik.

*Az országos bruttó minimálbér 3700 lejről 4050 lejre nő január elsejétől. Ennek megfelelően a nettó összeg 212 lejjel (9 százalékkal) 2575 lejre emelkedik. (Agerpres)


(Fotó: pixabay.com)

Hozzászólások