Januártól 975 lejre nő a bruttó minimálbér

Írta:
2014. október 13. 18:10 (hétfő) /

Januártól 75 lejjel, 975 lejre nő az országos bruttó minimálbér – jelentette be tegnap Rovana Plumb munkaügyi miniszter, aki szerint a Munkatörvénykönyv előírja, hogy a bruttó minimálbért évente megállapítsák. A Munkatörvénykönyv szerint az országos bruttó minimálbér értékét a kormány határozattal szabja meg, miután a szakszervezetekkel és a munkáltatói szövetségekkel megvitatta a dolgot. 2014-ben, a kormány 2013. novemberében elfogadott határozata értelmében, az országos bruttó minimálbér két szakaszban, 50-50 lejjel nőtt. 2014 január elsejétől 800 lejről 850 lejre emelkedett, míg július óta a minimálbér értéke 900 lej a teljes munkaprogram esetében, ami havi átlag 168 órát jelent; ez órabérre kiszámolva 5,357 lej óránként. A 850 lejről 900 lejre való béremelésben 966 405 alkalmazott részesült, ezek közül 281 542 dolgozott a közszférában és 684 863 a magánszférában. Júliusban 804 225 alkalmazott részesült az 50 lejes béremelésben, ezek közül 238 143 dolgozott a közszférában, 566 112 a magánszférában. 2013-ban szintén két szakaszban emelkedett a minimálbér: január elsején 750 lejre, július elsején 800 lejre. A kormány 2012-ben 700 lejes minimálbért szabott meg, 2011-ben 670 lejest. A Munkatörvénykönyv értelmében az alkalmazó nem adhat az országos minimálbérnél alacsonyabb havi fizetést a teljes munkaprogrammal dolgozó alkalmazottnak.

(Mediafax)

 

Hozzászólások