Nagyon komolyan elemzik

2011. április 14. 21:18 (csütörtök) /

A Pénzügyminisztérium nagyon komolyan elemzi a munkaadók társadalombiztosítási hozzájárulásának csökkentését, erről az IMF-el és az EB-vel közösen döntenek, nyilatkozta a szakminiszter, Gheorghe Ialomiţianu.

„Nagyon sok befektető kér makrogazdasági stabilitást. Természetesen ezeket a dolgokat biztosítjuk. Gondolkodunk más intézkedéseken is. Nagyon komolyan gondoljuk a társadalombiztosítási hozzájárulás (CAS) csökkentését a munkaadó esetében, erről az IMF-el és az EB-vel közösen döntünk”, mondotta Ialomţianu, egy szemináriumon, amelyet a Külföldi Befektetők Tanácsa szervezett.

Hozzáfűzte, a Pénzügyminisztérium nem tervezi az egységes jövedelemadó módosítását, igaz vannak közviták erről a kérdésről.

„Vannak hangok, amelyek azt mondják, csökkentsük az áfát. A kormány most nincs abban a helyzetben, hogy csökkentse az áfát, mert ez fedezi legnagyobb mértékben a közkiadásokat. Nem engedhetjük meg magunknak ennek az adónak a csökkentését, azért gondolkodunk a CAS-n, mert azzal a munkaerő költségeit csökkentenénk”, mondotta a miniszter.

Ialomiţianu elmondta a minisztérium biztosítja az anyagi fedezetet a beruházásokra, olyan mértékben, ahogy az a többéves költségvetésben szerepel.

A kormány 44 százalékról 41 százalékra csökkentené a társadalombiztosítási hozzájárulást (CAS), 3 százalékponttal kevesebbet kell majd fizetniük a munkáltatóknak ám lehet, hogy a változást csak jövő évtől vezetik be, a költségvetési bevételek alakulásának függvényében döntenek erről, nyilatkozta Gheorghe Gherghina, pénzügyminisztériumi államtitkár.

Múlt hét elején hivatalos források a MEDIAFAX-nak azt nyilatkozták, a kormány a második félévtől tervezi ezt a csökkentést.

Pénzügyminisztériumi források a MEDIAFAX-nak márciusban elmondták, hogy a kormány elemzi a társadalombiztosítási hozzájárulás 1-3 százalékpontos csökkentésének hatásait, ezt a csökkentést a második félévtől vezetnék be.

Az IMF-el kötött szerződés október-novemberi kiegészítő dokumentuma szerint a két fél megállapodott, hogy ebben az évben, ha a gazdaság helyrejön és lesz kellő “adórés”, csökkentik a munkaerő adóját.

Jelenleg a munkaadók 20,8 százalékos társadalombiztosítási hozzájárulást fizetnek a normális munkakörülmények esetén, 25,8 százalékot a különleges munkakörülmények esetén és 30,8 százalékot a speciális munkakörülmények esetén.

Ehhez hozzáadódik az 5,2 százalékos egészségbiztosítási hozzájárulás, a 0,5 százalékos munkanélküli hozzájárulás és a 0,25 százalék, amely a fizetéselmaradások folyósítását szavatoló alapba kerül.

A munkabaleseteket és szakmai betegségeket szabályozó 2002/346-os törvény szerint a kockázati fokozat szerint a munkaadóknak 0,15 és 0,85 százalékot kell fizetniük a havi bruttó jövedelem után.

Az egyéni hozzájáruláshoz hozzátartozik még a magánnyugdíjalapba folyósított 3 százalékos hozzájárulás, amelyet a 2010-es 2,5 százalékról emeltek fel.Mediafax

Hozzászólások