Nőtt a nyugdíjpont értéke

2014. január 14. 20:59 (kedd) /

A 2014. esztendőre szóló 340/2013-as számú társadalombiztosítási törvény előírásainak fő jellemzője, hogy megőrizte az eddigi társadalombiztosítási hozzájárulások százalékarányát mind a munkavállalók, mind a munkaadók esetében. 

Azonos arányú marad a hozzájárulás a független tevékenységet folytatók vagy az ingatlanok bérbeadásából jövedelemhez jutók esetében is.

Fontosabb változás a bruttó átlagbér, a temetkezési segély összegének, valamint a nyugdíjpont értékének a növekedése.

A társadalombiztosítási költségvetés összeállításakor a 2014-es évre 2298 lejes átlag bruttó bérrel számoltak. Ugyanennyi – vagyis 2298 lej – lesz idén a temetkezési segély is, ha egy nyugdíjas vagy egy biztosított személy és 1149 lej, ha a nyugdíjas vagy a biztosított családtagja hal meg.

2014. januárjától a nyugdíjpont értéke 762,10 lejről 790,7 lejre nőtt. Tehát ebben a hónapban már a pár lejjel megemelt járadékot kapják a nyugdíjasok.

Hozzászólások