A kötelező magán-nyugdíjpénztárakhoz való hozzájárulás év végéig az alkalmazottak bruttó jövedelmének 2,5 százaléka marad, és 3 százalékra nő 2011-ben, nyilatkozta tegnap Cornelia Coman, a Romániai Magánnyugdíjakat kezelő Szövetség (APAPR) alelnöke.
„A szövetség hivatalos megerősítést kapott a kormánytól, hogy év végéig nem változik a hozzájárulás értéke és 0,5 százalékkal nő jövőben, eléri a 3
százalékot. A tárgyalásokra a kormány FMI-vel folytatott adópolitikáról szóló tárgyalásai során kerül szó” – mondta Coman, aki az ING életbiztosító vezérigazgatói tisztségét is betölti.
Május végén Sebastian Vlădescu, pénzügyminiszter bejelentette, hogy csökkentik a magán-nyugdíjpénztárakhoz történő hozzájárulást a június végére, július elejére tervezett költségvetés kiegészítés során.
Korábban Ştefan Rădeanu a Romániai Iparosok Szövetsége (UGIR) alelnöke nyilatkozta, hogy a pénzügyminiszter értesítette a vállalkozókat, 2,5 százalékról 0,5 százalékkal csökkentik a magán-nyugdíjpénztárakhoz való hozzájárulást.
A 411/2004-es törvény szerint a magán-nyugdíjpénztárakhoz átutalt adóarány évente 0,5 százalékkal nő, a 2008-as 2 százalékról, 2016-ra el kell érnie az érintettek bruttó jövedelmének a 6 százalékát.
(Mediafax)
Hozzászólások