A magán-nyugdíjpénztárakhoz való hozzájárulás

Év végéig 2,5 százalék marad, 2011-ben 3 százalékra nő

2010. június 25. 21:50 (péntek) /

A kötelező magán-nyugdíjpénztárakhoz való hozzájárulás év végéig az alkalmazottak bruttó jövedelmének 2,5 százaléka marad, és 3 százalékra nő 2011-ben, nyilatkozta tegnap Cornelia Coman, a Romániai Magánnyugdíjakat kezelő Szövetség (APAPR) alelnöke.

„A szövetség hivatalos megerősítést kapott a kormánytól, hogy év végéig nem változik a hozzájárulás értéke és 0,5 százalékkal nő jövőben, eléri a 3

százalékot. A tárgyalásokra a kormány FMI-vel folytatott adópolitikáról szóló tárgyalásai során kerül szó” – mondta Coman, aki az ING életbiztosító vezérigazgatói tisztségét is betölti.

Május végén Sebastian Vlădescu, pénzügyminiszter bejelentette, hogy csökkentik a magán-nyugdíjpénztárakhoz történő hozzájárulást a június végére, július elejére tervezett költségvetés kiegészítés során.

Korábban Ştefan Rădeanu a Romániai Iparosok Szövetsége (UGIR) alelnöke nyilatkozta, hogy a pénzügyminiszter értesítette a vállalkozókat, 2,5 százalékról 0,5 százalékkal csökkentik a magán-nyugdíjpénztárakhoz való hozzájárulást.

A 411/2004-es törvény szerint a magán-nyugdíjpénztárakhoz átutalt adóarány évente 0,5 százalékkal nő, a 2008-as 2 százalékról, 2016-ra el kell érnie az érintettek bruttó jövedelmének a 6 százalékát.

(Mediafax)

Hozzászólások