Mai ülésén elfogadta a kormány az Adótörvénykönyv módósítására vonatkozó sürgősségi rendeletet, amely 2010 július 1-jétől az adózási alapot terjeszti ki, több adó és illeték bevezetésével – mondták el a Mediafaxnak minisztériumi források.
A tervezetnek megfelelően, a 2010-es júliusi járandóságokkal kezdődően megadózzák az élelmiszer-, az ajándék-, a bölcsőde- és az üdülőjegyeket, valamint a végkielégítéseket. A szerzői jogdíj leírható költségeinek szintjét a bruttó jövedelem 20%-ra csökkentik, a jelenlegi 40%-hoz képest. A monumentális műalkotás elkészítéséből származó jövedelem esetében az elszámolható költségek kvótáját a bruttó jövedelem 25%-ra csökkentik, a jelenlegi 50%-hoz képest.
A szerencsejátékokból származó jövedelmet 25%-kal adózzák meg, amelyet az egy szervezőtől vagy fizetőtől származó, egy nap alatt nyert nettó jövedelem alapján számolnak ki. Jelenleg a szerencsejátékokból származó 10 000 lejnél kevesebb nettó jövedelmet a forrásnál visszatartott 20%-kal adózzák, a 10 000 lej értékű és ennél nagyobb nettó jövedelmet pedig 25%-kal adózzák.
Júliustól hatálytalanítják a Testnevelés- és Sporttörvény azon előírásait, miszerint azok a profi sportolók, akik civil szerződést kötöttek valamely sportegyesülettel, kérésre beletartozhatnak és befizethetnek az állami vagy valamely magánnyugdíj-alapba.
Azok a személyek, akik tulajdonában több nem-bérbeadott lakás van, szeptember 30-ig kötelesek adójuk 50-200%-át – a tulajdonadón kívül – „szolidaritási adóként” befizetni a helyi költségvetésbe, ezzel az állam 2010-ben 31 millió lejre akar szert tenni.
Azok a személyek, akiknek szabad foglalkozásokból származik jövedelmük, a munkáltató céggel együtt felelnek a társadalmi hozzájárulásokért és adóért, ha a kapott összeget beleszámítják a fizetésbe.
Így a fizetésképtelen, vagy azon cégek esetében, amelyek nem fizetik ki a hozzájárulásokat, és amelyek vagyona nem fedezi a tartozásokat, a szabad foglalkozásokból – ide tartozik a fizetési jövedelemként besorolt szerzői jogdíj is – jövedelemhez jutók kötelezhetők arra, hogy kifizessék az összes hozzájárulást, amely a jövedelem körülbelül 80%-ig terjedhet.
Ugyanakkor azoknak a magánszemélyeknek, akik július elseje előtt nyitottak letéti számlát, csak ettől a dátumtól számítva kell 16 százalékos adót fizetniük a kamat után. Július elsejétől kezdődően minden banki letétből és folyószámláról számított kamatból származó jövedelem után 16 százlékos adót kell fizetni.
Mediafax
Hozzászólások