Szeptemberben az előző hónaphoz képest 0,3 százalékkal (5 lejjel) 1609 lejre emelkedett az országos nettó átlagbér, a legmagasabb értékek, 4907 lej, a kőolaj- és a földgáz-kitermelés ágazatában voltak, a legkisebbek, 883 lej, a vendéglátó iparban – mutatnak rá az Országos Statisztikai Intézet (INS) adatai.
„Idén szeptemberben az előző hónaphoz képest a nettó átlagbér szintjében majdnem egyenlő mértékben voltak növekedések és csökkenések” – áll az INS kedden kiadott sajtóközleményében.
A legnagyobb mértékben, 24,3 százalékkal, a nyerskőolaj- és a földgáz-kitermelés ágazatában nőtt a nettó átlagbér, a koksztermékek és a kőolaj feldolgozásából nyert termékek gyártásának ágazatában 18,2 százalékos volt a növekedés, az alap gyógyszeripari termékek ágazatában 13,6 százalékos.
Ami a csökkenéseket illeti, a legnagyobb mértékű, 12,6 százalékos a szénkitermelés ágazatában következett be, a többi kitermelési ágazatban ez 11,4 százalékos volt.
„Ami a közalkalmazotti szférát illeti, augusztushoz képest enyhén, 1,2 százalékkal emelkedett a nettó átlagbér a tanügyben, mivel a pedagógusok megkapták az órabéres összegeket. A közigazgatásban és a szociális védelem terén 0,2, illetve 0,3 százalékkal csökkent augusztushoz képest a nettó átlagbér” – áll a közleményben.
Tavaly szeptemberhez viszonyítva idén szeptemberben az országos nettó átlagbér 4,6 százalékkal emelkedett.
(Mediafax)
Hozzászólások