Nyáron jövedelmezőbb a diákmunkás

Írta:
2016. július 11. 15:59 (hétfő) /

Az Országos Munkaerő-foglalkoztatási Ügynökség (ANOFM) idén is bejelentette: 250 lejes havi támogatásban részesítik azokat a munkaadókat, akik a nyári vakáció ideje alatt diákokat alkalmaznak hivatalos munkaszerződéssel.

A támogatás összege a törvény értelmében az országosan megállapított szociális mutató (indicator social de referință, ISR – szerk. megj.) 50 százaléka, ami Romániában jelenleg 500 lej. Így a támogatás értéke minden diákmunkás után 250 lej, ez 60 napig, vagyis két hónapig vehető igénybe egy naptári év ideje alatt.

A támogatáshoz a munkaadó és a diák– akár teljes, akár részmunkaidőre szóló – egyéni munkaszerződést, vagy meghatározott időtartamra szóló munkaszerződést kell kössön. A 18. életévüket még be nem töltött diákok esetében a napi 6, illetve a heti 30 órára szóló egyéni munkaszerződéseket teljes munkaidős állásnak kell tekinteni – írja még a közleményben.

A szünidő kezdete előtt kötött munkaszerződésekkel nem igényelhető a támogatás.

Hozzászólások