A 2014-ben regisztrált 5 százalékról 5,8 százalékra nőtt 2015-re a nemek közötti bérkülönbség Romániában, de továbbra is ez az egyik legkisebb eltérés az Európai Unióban – derül ki az EU statisztikai hivatala, az Ezrostat által pénteken nyilvánosságra hozott adatsorokból. Európai uniós viszonylatban 2015-ben a nők 16,3 százalékkal kevesebbet kerestek, mint a férfiak, ha a bruttó átlag órabért vetjük össze. Valamennyi tagállamban rosszabbul kerestek a nők, mint a férfiak, de a különbség nagyban eltér. A legnagyobb bérkülönbségeket Észtországban (26,9%), Csehországban (22,5%), Németországban (22%), Ausztriában (21,7%) és Nagy-Britanniában (20,8%) regisztrálták. Eközben a legkisebb különbség, 5,5 százalék Luxemburgban és Olaszországban volt, majd 5,8 százalékkal Románia, 6,5 százalékkal Bulgária és 7,7 százalékkal Lengyelország következik. Romániában a menedzserek 41 százaléka volt nő 2015-ben, és a felső vezetők közötti bérkülönbség alig 5 százalék volt, miközben Németországban és Nagy-Britanniában meghaladta a 25 százalékot – derül ki az Eurostat adataiból.
Hozzászólások