2010. szeptember 17. 18:23 (péntek) /
Az ominózus 58/2010-es sürgősségi kormányrendelet két hónapot (július és augusztus), valamint 9 napot (szeptember 1-jétől 9-ig) „élt”. Ám ez a rövid idő is elegendő volt arra, hogy a III. cikkelyben foglalt, dodonai ihletésű, homályos értelmű előírásaival pattanásig feszítse a kedélyeket. Ezt a III. cikkelyt módosította a 82/2010-es sürgősségi kormányrendelet. Módosította, de nem érvénytelenítette. Ami azt jelenti, hogy júliusra és augusztusra, valamint szeptember első kilenc napjára még az 58-as rendelet előírásai érvényesek! Vagyis erre az időszakra az érintett személyeknek le kell adniuk a kért nyilatkozatokat, fizetniük kell a hozzájárulást mind a társadalombiztosítási, mind a munkanélküliségi alapba, a rendeletbe foglalt előírások szerint. Akik az elmúlt hetekben nem tették ezt meg, az elkövetkező napokban, hetekben tegyenek eleget e kötelezettségnek.Ma délelőtt, az Arad Megyei Munkaerő-foglalkoztató Ügynökség székhelyén közös sajtótájékoztatót tartott az ügynökség és az Arad Megyei Nyugdíjpénztár. Nem véletlenül. Ezt hangsúlyozta Mihaela Vasil, a nyugdíjpénztár, és Horia Ocoliceanu, az AJOFM igazgatója. Elmondták: annak érdekében, hogy megkönnyítsék azoknak a helyzetét, akik a fent említett időszakra elmulasztották leadni a nyilatkozatot és befizetni a hozzájárulást, mindkét intézményben hosszabbított ügyintézési órarendet vezettek be és plusz ügyintéző ablakot létesítettek. Az érintett személyeknek nem kell kétszer sorban állniuk, nem kell külön-külön felkeresniük a két intézményt, azért, hogy leadhassák a kért nyilatkozatot és fizethessenek. Egy helyen és egyszerre eleget tehetnek mindkét kötelezettségüknek, vagy a nyugdíjpénztárnál, vagy a munkaerő-foglalkoztató ügynökségnél. Az ügyintézői órarend mindkét intézményben: szeptember 20–24. között naponta 8–19, szeptember 25-én, szombaton 8–13, szeptember 27-én, hétfőn 8–18 óra.Az új, 82-es rendelet megjelenésének dátumától, azaz 2010. szeptember 10-étől kezdődően tehát visszaállt a régi rend a társadalombiztosítási és a munkanélküliségi alapba történő hozzájárulásokkal kapcsolatban! Erről lapunk bővebben tájékoztatta az olvasókat. A közölt információkhoz annyit fűznénk hozzá, hogy egyértelműen tisztázódott: a szabadfoglalkozású önálló vállalkozók (PFA) szeptember 10-től kezdődően nem kötelesek havonta fizetni a 0,5 százalékos hozzájárulást a munkanélküliségi alapba. Éppen úgy, mint 2010. júniusáig.
Hozzászólások