A munkaügyi minisztérium 2012-re 700 lejes minimálbért javasol

2011. december 8. 21:03 (csütörtök) /

A munkaügyi tárca azt javasolja, hogy 2012. január 1-től 700 lej legyen az országos bruttó minimálbér, ami 4,13 lejes órabért jelent, és teljes munkaidő esetén átlag havi 169,333 órát. A határozattervezetet csütörtökön bocsátották közvitára.

Az alapfizetés nem lehet kisebb az országos bruttó minimálbérnél, ami azt jelenti, egyetlen állami alkalmazott bére sem lehet 700 lejnél kevesebb.

A munkáltatók, akik nem tartják be a rendelkezést 1000 és 2000 lej közötti összegre bírságolhatók, a büntetést a Szociális, Családügyi és Munkaügyi Minisztérium alárendeltségében tartozó megyei és bukaresti munkaügyi felügyelőségek róhatják ki.

A tervezet közvitája december 17-ig tart.

Emil Boc miniszterelnök kedden azt mondta a munkáltatóknak és a szakszervezeteknek, hogy a kormány elemzi a minimálbér 670 lejről 700 lejre történő emelésének lehetőséget, többet források hiányában nem tudnak adni, ugyanakkor elemzik a 700 és 1 000 lej közötti fizetésre kivetett jövedelemadó megszüntetését is.

A kormány számításai szerint az adócsökkentés körülbelül 600 000 alkalmazottat érintene, akiknek fizetésük 700 lej és 1000 lej között van.

A minimálbérről szóló egyeztetésre kedden került sor abban a bizottságban, amelynek a kormány, a munkáltatók és a szakszervezetek a tagjai.

Megbeszélés során a szakszervezetek kérték a minimálbér emelését a jelenlegi 670 lejről 1030 lejre.

(Mediafax)

Hozzászólások